دانشگاه فار استرن (ولادی وستوک)

دانشگاه فار استرن (دانشگاه فدرال شرقی روسیه) یکی دیگر از موسسات تحصیلات عالی کشور روسیه در سال 2021 است. در شهر ولادیوستوک این کشور موقعیت دارد. این دانشگاه از رنکینگ بالایی در میان دانشگاه های روسیه و در سطح جهان برخوردار می ­باشد. در ابتدا دانشگاه فدرال در سال 1899 تأسیس شد. اما بنا به دلایلی در اواخر دهه 1930 بسته شد. این دانشگاه باری دیگر در سال 1952 بازسازی گردید. پس از آن شروع به فعالیت نمود. در گذشته این دانشگاه با نام دانشگاه ایالتی شناخته می­ شد. اما پس از آغاز به کار دوباره نام خود را به دانشگاه ملی شرقی تغییر داد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های پزشکی کشور روسیه است. سالانه دانشجویان زیادی این دانشگاه را جهت ادامه تحصیل انتخاب می نمایند.

این دانشگاه دارای دانشکده های متعددی است. تمامی دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را به دانشجویان ارائه می نماید. همچنین دانشگاه فدرال شرقی امکانات بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم نموده است. بیشترین رشد و پیشرفت این دانشگاه پس از ادغام شدن با دانشگاه های فنی مهندسی خلیج فارس و دانشگاه اقتصاد اقیانوس آرام و موسسه آموزشی UssuriiskUSPI می ­باشد.

تحصیل در دانشگاه فار استرن

دانشگاه فدرال شرقی در سال 2010 با دانشگاه های فنی و مهندسی دانشگاه اقتصاد ادغام گردید. پس از آن فعالیت های خود را در شهر ولادیوستوک آغاز و توانست به سرعت به رشد و پیشرفت های قابل توجهی دست یابد. همچنین در سال 2013 محوطه دانشگاهی دیگر در جنوب شهر ولادیوستوک برای دانشجویان این دانشگاه افتتاح شد. تحت نظارت این دانشگاه می­ باشد. پس از آن اکثر نشست های جلسات APEC2012 در مکان مذکور برگزار می­ گردید.

دانشکده پزشکی دانشگاه فدرال شرقی روسیه

دانشکده پزشکی این دانشگاه دوره های داروسازی، زیست پزشکی و سیستم های فنی زیستی تغذیه و بیولوژیکی و پزشکی را برگزار می ­نماید. سعی در توسعه رشته های فوق دارد. همچنین این دانشگاه در تلاش است تا دستاوردهای بنیادی خود را به صورت عملی و فناوری های پزشکی انتقالی خود را در آینده ای نزدیک به جهانیان معرفی نماید. ناگفته نماند دانشگاه فدرال شرقی روسیه پس از سال 2012 مدرک کارشناسی ارشد را در رشته های علوم غذایی وآب آشامیدنی به دانشجویان ارائه نموده است. تدریس در این دوره به زبان انگلیسی صورت می­ گیرد. دانشجویان این دوره را دانشجویان بین المللی و دانشجویان روسی تشکیل می­ دهد. تمرکز اصلی دانشجویان در رشته علوم غذایی و آب آشامیدنی بر روی نوشیدنی های الکلی و غیر الکلی می­ باشد. علاوه بر این دانشجویان در این رشته به مطالعه اصول بیوتکنولوژی که شامل علوم بیو شیمیایی، شیمی، فیزیک و الکتروشیمیایی می­ پردازند.

مشاورین کمپانی هدهد بصورا آنلاین آماده ارائه مشاوره به متقاضیان محترم در زمینه تحصیل رشته پزشکی در روسیه و در این دانشگاه می باشند.

هزینه تحصیل در دانشگاه فدرال شرقی روسیه

همانطور که می­ دانید هزینه تحصیل در دانشگاه های روسیه نسبت به دانشگاه های دیگر کشورها مناسب تر است. اکثر دانشجویان بین المللی علاقه زیادی به تحصیل در دانشگاه های روسیه را دارند. زیرا دانشگاه های این کشور علاوه بر برخورداری از کیفیت و امکانات بسیار مناسب، شهریه های مناسب تری از دانشجویان دریافت می­ کنند. در جدول زیر هزینه برخی از رشته های دانشکده پزشکی در این دانشگاه را نشان داده ایم.

دانشگاه فار استرن

شهریه سالانه پزشکی عمومی انگلیسی: 295000RUB

شهریه سالانه پزشکی عمومی روسی: 230000RUB

شهریه سالانه داروسازی: 210000RUB

خوایگاه سالانه : از 50تا600 دلار

شهریه پادفک:110000RUB

دانشکده های دانشگاه فدرال روسیه

دانشگاه فدرال دارای دانشکده های مطالعات منطقه ای و بین المللی، دانشکده هنر، فرهنگ و ورزش، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشکده فنی، دانشکده حقوق، مدرسه آموزش و پرورش، دانشکده علوم طبیعی، مدرسه بیومدیکال و دانشکده علوم انسانی می باشد. هر یک از این دانشکده ها رشته های مختلفی را به دانشجویان ارائه می­ دهد. این دانشگاه از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های روسیه محسوب می ­شود. اکثر دانشجویان بین المللی نیز جهت تحصیل دندانپزشکی در روسیه به این دانشگاه مراجعه می ­نمایند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه فدرال شرقی روسیه

جزو 10 دانشگاه برتر پزشکی روسیه

دارای 7 تاییدیه جهانی

دارای Hپلاس آلمان

دارای تاییدیه بورد کالیفرنیا

رنکینگ 493 جهانی

دانشگاه فار استرن از اولین دانشگاه های روسیه است که آغازگر تدریس به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. مشاورین کمپانی هدهد گزینه های مناسبی را برای ادامه تحصیل در اختیار دانشجویان عزیز قرار می ­دهند. همچنین این دانشگاه ارتباطات گسترده ای با دانشگاه های حاشیه اقیانوس آرام داشته و بیش از 80 پروژه علمی را با دیگر دانشگاه های اروپایی و دیگر دانشگاه های جهان به اتمام رسانیده است. علاوه بر تمامی موارد فوق این دانشگاه دارای شعبه های بسیاری در دیگر کشورهای جهان از جمله چین، ژاپن، آمریکا و کره می ­باشد.

 

طول دوره های تحصیلی دانشگاه فار استرن ( دوستی ملل )

طول دوره برنامه پایه (آماده سازی) – (1 سال تحصیلی)
لیسانس – (4 سال تحصیلی تمام وقت)
مدرک کارشناسی ارشد – (5 سال تحصیلی تمام وقت)
مدرک دکترا (مدرک کارشناسی ارشد) – (6 سال تحصیلی تمام وقت)
استادیار دندانپزشکی – (5 سال تمام وقت)
استاد داروسازی – (5 سال تمام وقت)
مدرک کارشناسی ارشد – (2 سال تحصیل بعد از پایان تحصیلات تکمیلی)
Ph.D – سال 3-4(پس از استادیار یا مدرک تخصصی)
D.Sc سال – 2-3(پس از مدرک دکتری)

نکته : زبان آموزش در دانشگاه فار استرن ( دوستی ملل ) زبان روسی است. تمام دانشجویان خارجی باید دوره آمادگی / پایه گذار را بگذرانند که در طی یک سال، با دوره های فشرده زبان روسی ، زبان علمی لازم برای مطالعات آینده خود را دریافت کنند. فارغ التحصیلان خارجی پس از گذراندن امتحانات مناسب، به عنوان مترجم زبان روسی، تایید می شوند. برای دانش آموزان در برنامه های انگلیسی در طول سال تحصیلی، مدرسه زبان تابستانی و دوره های اضافی وجود دارد.