موسسه هدهد > وبلاگ > تحصیل در روسیه > دانشگاه بائومان روسیه ( باومان ) + آخرین شرایط پذیرش 2024

دانشگاه بائومان روسیه ( باومان ) + آخرین شرایط پذیرش 2024

دانشگاه بائومان روسیه

دانشگاه بائومان روسیه یکی از دانشگاه­ های قدیمی و از بزرگ­ترین دانشگاه­ های فنی شهر مسکو که در سال 1830 میلادی راه اندازی شده است. در این دانشگاه رشته­ های علوم کاربردی و رشته­ های مختلف مهندسی از مقطع کارشناسی تا مقطع دکترا در حال تدریس است و در حال حاضر بیش از 19000 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل در رشته­ های مختلف هستند. این دانشگاه یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه­ های روسیه است و به عنوان ممتازترین دانشگاه صنعتی کشور روسیه شناخته می­شود. دانشگاه بائومان همچنین سومین دانشگاه برتر کشور روسیه است و سابقه­ درخشانی در طول تاریخ صنعتی روسیه دارد.

یکی از مهمترین اهداف این دانشگاه آموزش به مهندسین در زمینه­ ها و تخصص­ های مختلف است. این دانشگاه در زمینه­ های مختلفی مانند فناوری، نساجی، مهندسی شیمی و بسیاری از رشته­ های فنی دیگر فعالیت می­کند. دانشگاه بائومان، دارای 19 بخش مختلف برای آموزش­ های فنی است و در میان دانشگاه­ های روسیه اعتبار زیادی دارد.

شرایط پذیرش دانشگاه بائومان روسیه

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه بائومان را دارند، قبل از پذیرش در این دانشگاه باید در سه آزمون ریاضی، فیزیک و زبان روسی نمره قبولی به دست آورند. در طول سال بیش از 30 هزار نفر از سراسر دنیا برای تحصیل در این دانشگاه درخواست می­دهند ولی دانشگاه از هر ده درخواست، فقط یک درخواست را قبول می­کند و به یک نفر برای ادامه تحصیل در این دانشگاه پذیرش می­دهد.

گرفتن پذیرش از دانشگاه بائومان روسیه کار تقریباً سختی است و این دانشگاه به راحتی به همه افراد پذیرش نمی­دهد. دانشگاه بائومان دو ترم تحصیلی 5 ماهه دارد و شروع سال تحصیلی در این دانشگاه از اول ماه سپتامبر است. دانشجویان در دو سال اول سال تحصیلی، درس­ های عمومی را یاد می­گیرند و آموزش دروس تخصصی در این دانشگاه برای دانشجویان از سال سوم تحصیلی شروع می­شود. سیستم ارزیابی نمرات این دانشگاه با توجه به سیستم استانداردهای کشورهای اروپایی انجام می­شود.

مدرک زبان مورد نظر برای تحصیل در دانشگاه بائومان روسیه

مدرک زبان مورد نظر برای تحصیل در دانشگاه بائومان روسیه

دانشگاه بائومان یکی از پیشتازان تحقیق برای پروژه­ های فضایی است و در این دانشگاه مهندسان و محققان زیادی در حال فعالیت هستند. زبان روسی و زبان انگلیسی از زبان­های مهمی است که در دانشگاه فنی بائومان تدریس می­شود. به طور کلی بعضی از دوره­ها در این دانشگاه به زبان انگلیسی، بعضی به زبان روسی و بعضی از دوره­ ها به زبان چینی آموزش داده می­شوند. دانشجویان بین المللی که به زبان روسی آشنایی ندارند، می­توانند با شرکت در دوره­ های زبان روسی با این زبان آشنا شوند.

 

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه بائومان

دانشجویان بین المللی می­توانند در مقاطع مختلف تحصیلی از دانشگاه بائومان روسیه بورسیه تحصیلی دریافت کنند. در حقیقت می­توان گفت کشور روسیه هر ساله در حدود 15 هزار بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می­دهد. این دانشگاه فنی در ارتباط با پروژه­ های تحقیقاتی، سرمایه­ گذاری­ های زیادی انجام می­دهد و بیشترین میزان تحقیق در این دانشگاه انجام می­شود.

دانشگاه بائومان در تمام مقاطع تحصیلی ارائه دهنده بورسیه تحصیلی است و دانشجویان ممتاز که نمرات برتری دارند، واجد شرایط این بورسیه تحصیلی هستند. بورسیه تحصیلی شامل کمک هزینه های تحصیلی مختلفی است و شامل کمک هزینه­ های خوابگاه هم می­شود.

 

معرفی دانشکده­ های دانشگاه بائومان

دانشگاه فنی بائومان یکی از دانشگاه ­های برجسته مهندسی در کشور روسیه است و به عنوان یک مرکز پیشرفته در زمینه آموزش رشته­ های مختلف مهندسی در سراسر جهان شناخته می­شود. دانشگاه فنی بائومان دانشکده­ های مختلفی دارد که در این مقاله به معرفی آنها می­پردازیم.

  • دانشکده فناوری و مهندسی
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده مهندسی پزشکی
  • دانشکده الکترونیک و فناوری لیزر
  • دانشکده ماشین آلات ویژه
  • دانشکده هوافضا
  • دانشکده کسب و کار مهندسی و مدیریت
  • دانشکده ابزار سازی

 

شعبه­ های علمی و تحقیقاتی دانشگاه بائومان

دانشگاه بائومان دارای دو شعبه تحقیقاتی است. شعبه کالوگا این دانشگاه در سال 1959 میلادی برای تحقیقات و آموزش به منظور تولید ماشین آلات صنعتی راه اندازی شد. این شعبه یکی از بزرگ ترین و معتبرترین شعبه­ های دانشگاه بائومان روسیه است و دارای 7 مرکز تحقیقاتی و آموزشی است. این شعبه علاوه بر این 5 مرکز بزرگ طراحی برای ماشین آلات صنعتی، مدیریت صنعتی و اقتصادی، مرکز تحقیقات نظامی و همچنین علوم پایه مهندسی دارد. این شعبه مجهز به یک سالن مطالعه، یک کتابخانه بزرگ، کمپ­ های بزرگ ورزشی و یک سالن غذا خوری است.

شعبه دیگر دانشگاه بائومان، شعبه علمی تحقیقاتی دمیتروف است. این شعبه فعالیت خود را در سال 1965 آغاز کرد و یک مرکز آموزشی و علوم تجربی است. یکی از نکات مهم در مورد این شعبه این است که رادیو تلسکوپ دانشگاه بائومان در این مرکز قرار گرفته است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه بائومان روسیه

هزینه تحصیل در این دانشگاه فنی با توجه به مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت است. شهریه دانشگاه در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی در حدود 1000 تا 2500 دلار آمریکا است و دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد باید هزینه­ایی در حدود 1000 تا 3500 دلار آمریکا پرداخت کنند. به طور کلی متوسط هزینه زندگی دانشجویی در کشور روسیه در حدود 411 تا 878 دلار در طول یک ماه است.

همان طور که قبلاً اشاره شد، دانشگاه بائومان یکی از قدیمی­ ترین دانشگاه­ های روسیه در زمینه فنی است و در این دانشگاه برنامه­ های علوم کاربردی و جامع مهندسی ارائه می­شود. این دانشگاه در ابتدای فعالیت خود در سال 1830 به عنوان دانشگاهی برای آموزش صنایع دستی شناخته شد ولی بعد از گذشت چند سال به تدریس در زمینه­های مختلف فنی شروع کرد. در این دانشگاه افراد متخصص زیادی در زمینه تحقیقات علوم و فناوری در حال تدریس هستند.

شرایط، هزینه، دانشکده ها و مدارک مورد نیاز دانشگاه باومان روسیه

امکانات دانشگاه بائومان

دانشگاه بائومان روسیه مجهز به امکانات مختلفی است. کتابخانه این دانشگاه یکی از مهم ترین امکانات این دانشگاه است و شامل کتاب­ های مختلفی در منابع دیجیتالی و چاپی است. در کتابخانه این دانشگاه علاوه بر کتاب­های مختلف، مجلات، نشریات و همچنین مقاله­ های پژوهشی و علمی متنوعی وجود دارد. به طور کلی می­توان گفت دانشگاه فنی بائومان، انتشارات خاصی به نام انتشارات دانشگاه باومن دارد و حجم گسترده­ایی از مونوگراف ها و کتابچه­ های راهنما در این دانشگاه منتشر می­شود.

 

سئوالات متداول در مورد دانشگاه بائومان روسیه:

1) شرایط ورود به دانشگاه بائومان روسیه چیست؟

افراد متقاضی برای پذیرش در دانشگاه بائومان موظف به شرکت در یک آزمون ورودی هستند.

2) دانشگاه بائومان از نظر اعتبار در چه سطحی قرار دارد؟

این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه­ های کشور روسیه محسوب می­شود و از نظر رتبه جهانی در سطح 284 قرار دارد.

3) در دانشگاه بائومان دروس به چه زبانی تدریس می­شود؟

برنامه­ های درسی در دانشگاه بائومان به دو زبان روسی و انگلیسی تدریس می­شود.

جمع بندی

دانشجویان برای دریافت مدرک تحصیلی خود در رشته­ های مهندسی از دانشگاه بائومان باید به مدت 6 سال تحصیل کنند. این دانشگاه 19 اداره آموزش عالی تمام وقت دارد و بخش اصلی دانشگاه، 8 بخش علمی و آموزشی دارد و هر کدام از آنها شامل شاخه­ های علمی مختلفی است. دانشگاه بائومان در رتبه بندی جهانی سال 2020، در سطح 284 قرار گرفته است و یکی از سه دانشگاه روسیه است که به دانشجویان آموزش نظامی ارائه می­دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه بائومان روسیه به بخش کامنت­ ها و شماره­ های موجود در سایت مراجعه کنید. کارشناسان با تجربه ما در موسسه مهاجرتی هدهد روس مهاجر، در کوتاه ترین زمان ممکن به تمام سئوالات شما در این زمینه پاسخ می­دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.