موسسه هدهد > وبلاگ > تحصیل در روسیه > دانشگاه هسته ای مسکو

دانشگاه هسته ای مسکو

دانشگاه هسته ای مسگو

یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های فنی کشور روسیه، دانشگاه هسته‌ای مسکو است که در تاریخ ۲۳ ماه نوامبر ۱۹۴۲ برای اجرای پروژ‌ه‌های هسته‌ای راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۰۹ به صورت دانشگاه برای تحصیل دانشجویان فعالیت خود را شروع کرد. دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای مسکو، از ۱۱ نهاد و ۱۵ کالج تشکیل شده است و در زمینه‌های مختلف به ویژه زمینه‌های فنی در حال آموزش به دانشجویان است. هدف اصلی این دانشگاه آماده کردن افراد متخصص و ارائه مدارک آموزشی عالی به آن‌ها برای انجام فعالیت‌های آموزشی و علمی است.
شرایط دریافت پذیرش برای تحصیل در دانشگاه هسته‌ای مسکو
مهمترین شرط پذیرش دانشگاه هسته‌ای مسکو برای ثبت نام افراد متقاضی، سوابق تحصیلی و همچنین رتبه کنکور افراد است. نکته قابل توجه در مورد پذیرش افراد متقاضی از این دانشگاه این است که عواملی همچون سطح مدرک تحصیلی، داشتن اقامت یا حتی در بعضی مواقع ملیت دانشجویان هم در گرفتن پذیرش تأثیر دارد. افرادی که قصد ثبت نام در دانشگاه ملی تحقیقات مسکو را دارند، باید قبل از اقدام به ثبت نام، تمامی مدارک لازم را تهیه کنند تا در زمان ثبت نام مشکلی در این زمینه نداشته باشند.
یکی دیگر از شرایط ورود به این دانشگاه هسته‌ای، شرکت در آزمون ورودی این دانشگاه به صورت حضوری است و افراد متقاضی نمی‌توانند به صورت آنلاین در این آزمون شرکت کنند. در حقیقت یکی از معیار‌های اصلی برای ورود به این دانشگاه، قبول شدن در آزمونی است که دانشگاه تعیین کرده است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در دانشگاه هسته ای مسکو

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه هسته ای مسکو

افراد متقاضی برای ثبت نام در این دانشگاه باید مدارکی مانند فرم درخواست ثبت نام، هزینه درخواست، رزومه تحصیلی و ویزای دانشجویی ارائه دهند. یکی دیگر از مدارک مهم برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه، داشتن تمکن مالی است. افراد متقاضی باید ثابت کنند که در زمان تحصیل در این دانشگاه می‌توانند تمام هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را پرداخت کنند.
از دیگر مدارک مهم برای ثبت نام در این دانشگاه، کپی تمام مدارک آموزشی همراه با ترجمه آن به زبان روسی است. داشتن گذرنامه معتبر و کپی آن از دیگر مدارک ضروری برای دریافت پذیرش دانشجویی است. نکته قابل توجه در مورد گذرنامه این است که این گذرنامه فقط به مدت یک سال و نیم بعد از صادر شدن و ورود دانشجو به کشور روسیه معتبر است. علاوه بر این مدارک، دانشجویان باید گواهی سلامت داشته باشند و با داشتن یک گواهی، نشان دهند که به بیماری ایدز مبتلا نیستند. این گواهی باید به صورت رسمی و به زبان روسی ترجمه شده باشد و علاوه بر این از جانب یک مقام رسمی در کشوری که محل سکونت افراد متقاضی است، صادر و تأیید شده باشد.

زمان ثبت نام در دانشگاه هسته ای مسکو

افراد متقاضی می‌توانند هر سال در اوایل بهار و پاییز برای ثبت نام در دانشگاه ملی تحقیقات اقدام کنند. این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته-‌های مرتبط دانشجو می‌پذیرد. تحصیل در این دانشگاه معمولاً ۴ تا ۶ سال زمان می‌برد و دانشجویانی که در رشته‌های تخصصی هسته‌ای تحصیل می‌کنند باید در دو سال اول تحصیلات خود، دروس تخصصی مانند ریاضی، فیزیک و زبان را مطالعه کنند. دانشجویان می‌توانند بعد از گذشتن این دو سال در شاخه‌های مختلف رشته فیزیک، ریاضیات، کامپیوتر و امنیت اطلاعات ادامه تحصیل دهند. بعضی از دانشجویان در سال چهارم تحصیل خود می‌توانند برای انجام پایان‌نامه تحصیلی در مؤسسات علوم پایه مشغول به کار شوند.
زبان مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه هسته‌ای مسکو
افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه هسته‌ای مسکو را دارند ولی زبان اصلی آن‌ها زبان انگلیسی نیست، باید مدرک زبان آیلتس یا تافل داشته باشند. دانشجویان باید در بخش مکالمه امتیاز کامل را کسب کنند تا بتوانند از این دانشگاه پذیرش بگیرند. دانشجویان متقاضی که قادر به ارائه مدرک آیلتس نیستند، باید در آزمون EPI که دانشگاه ارائه می‌دهد، نمره مورد نظر را به دست آورند. علاوه بر این تمامی افرادی که می‌خواهند در این دانشگاه آموزش دهند باید قبل از شروع ترم تحصیلی در آکادمی تحصیلات تکمیلی شرکت کنند و نمره قبولی خود را ارائه دهند.

مزیت تحصیل در دانشگاه هسته ای مسکو

مزیت تحصیل در دانشگاه هسته‌ای مسکو

یکی از مزیت‌های مهم تحصیل در دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای مسکو، سطح آموزشی بالا در این دانشگاه است. کلیه افرادی که در این دانشگاه تدریس می‌کنند، از با تجربه‌ترین اساتید هستند و علاوه بر این، این دانشگاه مجهز به امکانات رفاهی زیادی مانند کتابخانه‌های بزرگ است. این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه‌ها است و مدارک تحصیلی آن در سراسر دنیا اعتبار دارد و علاوه بر این از نظر رنکینگ جهانی هم دارای رتبه بالایی است.

رشته‌های تحصیلی در دانشگاه هسته‌ای مسکو

دانشگاه هسته‌ای مسکو، برنامه‌های تحصیلی زیادی برای مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد و دانشجویان این فرصت را دارند تا در این مقطع در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل شوند. علاوه بر این افراد متقاضی می‌توانند در مقاطع تحصیلی بالاتر هم به تحصیل بپردازند. در این دانشگاه مباحثی در ارتباط با فناوری لیزر ترکیبی و فیزیکی ارائه می‌شود. دانشجویانی که می‌خواهند در کشور روسیه در مقطع دکترا در زمینه فناوری هسته‌ای تحصیل کنند، می‌توانند در رشته ترموفیزیک یا مهندسی حرارتی نظری ادامه تحصیل دهند. در ادامه این مقاله رشته‌های تحصیلی این دانشگاه را معرفی می‌کنیم.
• مهندسی انرژی هسته‌ای
• فناوری توسعه زیست پزشکی
• نانو مهندسی زیست
• توسعه مواد
• نانو مواد و فناوری نانو
• فیزیک پزشکی
• پزشکی هسته‌ای
• امنیت اطلاعات
• فناوری تاتو مدرن
• فیزیک راکتور هسته‌ای
• اکولوژی و بیوفیزیک
• فناوری مهندسی

امکانات دانشگاه هسته‌ایی مسکو

با توجه به این که دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای مسکو امکانات زیادی برای دانشجویان بومی و بین‌المللی فراهم کرده است، بسیاری از افراد برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می‌کنند. از مهمترین امکانات این دانشگاه، می‌توان به خوابگاه این دانشگاه اشاره کرد. تمام دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از خوابگاه این دانشگاه که فقط ۱۵ دقیقه با دانشگاه فاصله دارد، استفاده کنند. به طور کلی خوابگاه‌های این دانشگاه دارای ۶ ساختمان بزرگ است و در تمام اتاق‌های آن تخت، میز، کمد و بسیاری از وسایل دیگر برای دانشجویان وجود دارد.
یکی از مزیت‌های این دانشگاه نزدیک بودن آن به وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس است و این امر رفت و آمد را برای دانشجویان راحت کرده است. علاوه بر این دانشجویان می‌توانند از امکانات دیگری مانند سالن‌های ورزشی، رستوران و مراکز بهداشتی و درمانی این دانشگاه هم استفاده کنند.

سؤالات متداول در مورد دانشگاه هسته‌ای مسکو

۱. آیا دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای مسکو در رتبه‌بندی جهانی قرار دارد؟

بله. این دانشگاه از نظر رتبه‌بندی جهانی، دارای رتبه ۴۰۲ است.

۲. افراد متقاضی برای شرکت در دانشگاه هسته‌ای چه مدرکی نیاز دارند؟

مدرک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه هسته‌ای مسکو، مدرک زبان آیلتس و تافل است.

۳. شهریه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه هسته‌ای به طور متوسط در حدود ۱۹۰۰ تا ۲۶۰۰ دلار در هر ترم تحصیلی است.

جمع‌بندی

با توجه به این که دانشگاه هسته‌ای مسکو از معتبرترین دانشگاه‌های کشور روسیه محسوب می‌شود، افراد این امکان را دارند تا بعد از فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه، فرصت‌های شغلی خوبی داشته باشند. بسیاری از افرادی که فارغ التحصیل این دانشگاه هستند، از اعضای آکادمی علوم روسیه و همچنین از برندگان جایزه نوبل هستند.
برای کسب اطلاات بیشتر در مورد دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای مسکو و رشته‌های تحصیلی این دانشگاه، می‌توانید به بخش کامنتها مراجعه کنید. کارشناسان ما در مؤسسه هدهد در کمترین زمان به تمام سؤالات شما پاسخ می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.