موسسه هدهد > وبلاگ > تحصیل در روسیه > دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس (رانهیکس) + دور پادفک دانشگاه

دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس (رانهیکس) + دور پادفک دانشگاه

دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس (رانهیکس)

دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس (رانهیگس) روسیه یکی از بزرگ‌ترین موسسات آموزشی کشور روسیه محسوب می‌شود. این دانشگاه از بهترین دانشگاه‌های کشور روسیه است و 52 شعبه در هشت منطقه فدرال روسیه دارد و واقع در شهر مسکو است که به عنوان آکادمی اقتصاد مدیریت عمومی ریاست جمهوری روسیه شناخته می‌شود. دانشگاه رانخیگس (رانهیگس) تحت نظارت رئیس جمهور کشور روسیه مشغول به فعالیت است.

این دانشگاه ریاست جمهوری در سال 2010 میلادی بعد از ادغام یافتن 12 موسسه آموزشی دیگر، تبدیل به بزرگ‌ترین دانشگاه علوم انسانی و اقتصاد کشور روسیه و حتی اروپا شد. دانشگاه رانخیگس متشکل از 22 دانشکده و همچنین یک دانشکده مدیریت دولتی است. فعالیت خود را تحت کنترل دولت فدرال روسیه انجام می‌دهد و در حقیقت به عنوان یک نهاد مشورتی در این کشور شناخته می‌شود.

دانشکده‌های دانشگاه ریاست جمهوری

دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس (رانهیکس)، موسسات مختلفی دارد که در ادامه این مقاله از کمپانی هدهد به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • موسسه مدیریت عمومی و خدمات
  • موسسه اقتصاد
  • موسسه مدیریت صنایع
  • موسسه مطالعات تجاری
  • موسسه مالی و توسعه پایدار
  • موسسه اقتصاد
  • موسسه علوم اجتماعی
  • موسسه حقوقی و امنیت ملی
  • موسسه مدیریت و توسعه منطقه‌ایی
  • ریاضیات و فناوری اطلاعات
  • دپارتمان مالی و بانکداری
  • دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی

 

تاریخچه دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس (رانهیگس)

تاریخچه دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس (رانهیکس)

دانشگاه رانخیگس در سال 1977 زیر نظر ریاست جمهوری فعالیت رسمی خود را شروع کرد. یکی از مهمترین اهداف آموزشی این دانشگاه، این بود که مدیران، کارمندان متخصص و همچنین اقتصاد دانان را برای کار کردن در دولت پرورش دهد و برای آینده کشور کارآفرینان اقتصادی تربیت کند.

در سال 2010 بعد از تشکیل شدن دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس به وسیله رئیس جمهور روسیه، بیشتر از 100 هزار نفر در رشته‌های مختلف از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند. بعضی از دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند، بعدها به مقام ریاست جمهوری یا نخست وزیری کشور روسیه رسیدند.

در حال حاضر این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور روسیه شناخته می‌شود. تحصیلات عالیه و تکمیلی در دانشگاه رانخیگس به بهترین روش به دانشجویان ارائه می‌شود. این دانشگاه در رشته‌هایی مانند علوم مدیریتی و انسانی و همچنین اقتصاد، دارای رتبه اول کشور روسیه است. دانشگاه رانخیگس با مراکز بین المللی اقتصاد و MBA در حال همکاری است.

تعداد زیادی از دکترهای مشهور و متخصص علوم مدیریتی و اقتصادی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند. همچنین در حدود 190 هزار دانشجو و استاد در حال تحصیل و تدریس در این دانشگاه هستند.

 

تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه رانخیگس

دانشکده حقوق دانشگاه رانخیگس، یک مجموعه آموزشی منحصر به فرد است. افرادی که در این دانشکده درس می‌خوانند، می‌توانند در آینده کارهایی از جمله مدیریت دولتی انجام دهند. این افراد همچنین می‌توانند به منظور توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور، شرایط مناسبی ایجاد کنند.

افرادی که از این دانشکده فارغ‌التحصیل می‌شوند این فرصت را دارند تا در فعالیت‌های مهم و معتبر روسیه و حتی خارج از روسیه، شرکت کنند. برنامه‌هایی از جمله امور گمرکی، امنیت اقتصادی، فعالیت قضایی، فعالیت دادستانی و حمایت قانونی از امنیت ملی در این دانشکده به افراد ارائه می‌شود. مدت زمان دوره کارشناسی در رشته حقوق، 3 الی 4 سال است و در حدود 320000 روبل هزینه دارد.

 

تحصیل در رشته اقتصاد در دانشگاه رانخیگس

دانشکده اقتصاد دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس، یک برنامه درسی نوآورانه و مطابق با استانداردهای آموزشی دنیا دارد. این دانشکده برای آموزش دادن و همچنین اشتغال دانشجویان، از یک روش خاص استفاده می‌کند. به منظور پرورش مهارت‌ها و استعدادهای دانشجویانش، فرصت‌هایی را برای آنها در نظر گرفته است و به آنها این شانس را می‌دهد تا در پروژه‌های شرکت‌های بزرگ که توسط افراد متخصص طراحی شده است، شرکت کنند.

این دانشکده ارائه دهنده مقاطع تحصیلی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است. دوره کارشناسی اقتصاد در این دانشکده منحصر به فرد است و هزینه تحصیل برای مقطع کارشناسی 300000 روبل برای هر سال است.

 

تحصیل در رشته مدیریت در این دانشگاه

دانشجویانی که در رشته مدیریت دانشگاه رانخینگس تحصیل می‌کنند، از اوایل کار خود در یک فضای واقعی کار خود را شروع می‌کنند و با افراد برجسته از بخش‌های مختلف همکاری دارند. بسیاری از اساتیدی که در این دانشکده تدریس می‌کنند، از مدیران ارشد شرکت‌های معروف هستند.

در این دانشکده رشته مدیریت در مقاطع کارشناسی و همچنین تحصیلات تکمیلی، به صورت تمام وقت و پاره وقت تدریس می‌شود. در این دوره که در حدود 3 الی 4 سال زمان می‌برد، بر توسعه مهارت‌های افراد تمرکز می‌شود. هزینه این دوره برای هر سال تحصیلی در حدود 330000 هزار روبل است.

 

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه رانهیکس

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه ریاست جمهوری

دانشگاه رانخیگس برای دانشجویان بین المللی بورسیه‌های تحصیلی مختلفی در نظر گرفته است. دانشجویانی که از نظر تحصیلی موفقیت بیشتری دارند، واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی هستند و به این ترتیب بخشی از هزینه تحصیل دانشجویان توسط دانشگاه پرداخت می‌شود.

یکی از نکات قابل توجه در مورد بورسیه تحصیلی این دانشگاه این است که دانشجویان نمی‌توانند زمانی که در کشور ایران هستند برای گرفتن این بورسیه اقدام کنند. دانشجویان بین المللی برای دریافت این بورسیه تحصیلی حتما باید چند ترم در دانشگاه تحصیل کرده باشند و معدل آن‌ها هم بالا باشد. بورسیه‌ تحصیلی این دانشگاه، نیمی از هزینه‌های تحصیلی یک سال را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

پادفک دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس

دانشگاه رانخیگس برای همه رشته‌ها مانند علوم پزشکی و علوم مهندسی، به صورت جداگانه دوره پادفک را تشکیل می‌دهد. در حقیقت این دانشگاه به منظور آماده کردن دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه دوره پادفک را برگزار می‌کند.

دانشجویان با شرکت در دوره پادفک دانشگاه رانخیگس، برای تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی آمادگی لازم را به دست می‌آورند. دوره پادفک در دو ترم و به زبان روسی برگزار می‌شود و دانشجویان به طور متوسط در طول هفته 25 تا 28 ساعت کلاس دارند.

 

سئوالات متداول :

هزینه خوابگاه‌های دانشگاه رانخینگس (رانهیکس) چقدر است؟

هزینه خوابگاه بستگی به تعداد تخت‌های موجود در اتاق دارد و به طور متوسط هزینه برای اتاق دو تخته 7000 هزار روبل و 3 تخته 6000 هزار روبل است.

آیا امکان استفاده از بورسیه تحصیلی از همان ابتدای تحصیل در دانشگاه رانخیگس وجود دارد؟

خیر. دانشجویان ایرانی نمی‌توانند برای سال تحصیلی اول اقدام به دریافت بورسیه کنند و در صورت گذراندن واحدهای درسی و نمره قبولی، شرایط لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی را به دست می‌آورند.

دانشگاه رانخیگس از نظر رتبه بندی در جهان در چه سطحی قرار دارد؟

این دانشگاه با توجه به رتبه بندی QS، در بین 801 تا 1000 دانشگاه برتر دنیا است.

 

جمع‌بندی

این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های برتر روسیه است و به همین دلیل سالانه تعداد زیادی از افراد برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می‌کنند. این دانشگاه امکانات رفاهی خوبی برای دانشجویان دارد که شامل 4 خوابگاه و همچنین هتل می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه رانخیگس روسیه به بخش کامنت‌ها و همچنین شماره‌های موجود در سایت مراجعه کنید. کارشناسان ما در کمترین زمان به تمام سئوالات شما در این زمینه پاسخ می‌دهند.

1 دیدگاه برای “دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس (رانهیکس) + دور پادفک دانشگاه

  1. فرشاد گفته:

    دانشگاه رانخیگس رشته پزشکی نداره؟ بعد کدومش درسته دانشگاه رانهیکس؟ یا دانشگاه رانهیگس؟ همه چیز میگن بهش انگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.