دانشگاه های دولتی HSE

هر دانشگاه روسيه امكانات بينظيري دارد و امكانت و ويژگي هاي منحصر به فردي دارد.مسكو كه قلب تپنده اقتصادي و دانشگاهي روسيه است.دانشگاه هاي متعددي را در خود جاي داده است.يكي از آنها دانشگاه های دولتی HSE است كه در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2023 در رتبه 308 قرار گرفته است.

نزديك به يك ربع قرن است كه بیش از 8000 دانشجو از دانشگاه HSE فارغ التحصیل شده اند.كه نشان از ارزشمندي مدارك اين دانشگاه در بازار كار و پیشرفت سریع و موفقیت آمیز شغلی فارغ التحصیلان مي دهد.

اغراق نيست اگر بگوييم، دانشگاه های دولتی HSE با 4 پردیس خود تنها در دو دهه به یکی از برترین و مشهورترین دانشگاه های ملی تحقیقاتی روسیه تبدیل شده است و سالانه بیش از 500 پروژه تحقیقاتی بنیادی و کاربردی و بیش از 100 پروژه تحقیقات اجتماعی در دانشگاه انجام می شود. علاوه بر این، دانشگاه های دولتی دسترسی به بیش از 18000 نشریه را براي دانشجويان فراهم می کند و در بين دانشگاه هاي ديگر روسيه كتابخانه اي منحصر به فرد دارد.

به دليل تدريس ارائه بیش از 250 برنامه آموزشی به زبان های روسی و انگلیسی،اين دانشگاه را مي توان جهاني ناميد.دانش‌آموزان از بیش از 90 کشور در 8 دوره کارشناسی و 30+ رشته کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تحصیلی می‌کنند كه دانشگاه های دولتی HSE را بيش از گذشته محبوب كرده است.

دانشجويان بين المللي مي توانند با انتخاب دانشگاه های دولتی HSE در یکی از برترین دانشگاه های روسیه و اروپای شرقی و اوراسیا به صورت آنلاين و حضوري تحصيل مي كنند.براي آشنايي بيشتر با اين دانشگاه و بررسي فرصت هاي تحصيلي بي پايان آن اين مطلب را بخوانيد.

آشنايي با دانشگاه های دولتی HSE

دانشگاه HSE (دانشگاه تحقیقات ملی) در سال 1992 تاسیس شد.این دانشگاه روسیه دارای پردیس هایی در چهار شهر است و بیش از 20 دانشکده از جمله الکترونیک،علوم کامپیوتر،ریاضیات، ارتباطات، رسانه و طراحی، اقتصاد جهانی و امور بین الملل و اخیراً، فیزیک مي باشد. اكنون اين دانشگاه HSE به دليل آموزش با کیفیت بالا بیش از 40000 دانشجو دارد.

از زمان تأسیس در سال 1992، دانشگاه HSE از یک موسسه اقتصاد به یک دانشگاه جامع تبدیل شده است. دانشگاه های دولتی HSE مستقر در مسکو در میان دانشگاه های روسیه در رشته هايي نظير اقتصاد، مدیریت، جامعه شناسی، علوم کامپیوتر، سیاست عمومی و علوم سیاسی پیشرو است.

پذیرش در دانشگاه هاي دولتي HSE براساس آزمون ورودي براي تحصيل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مي باشد.براي پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد،متقاضیان بايد در آزمون زبان خارجی و موضوع تخصصی از جمله،ارائه نمونه کار برای پذیرش در تخصص های خلاقانه (معماری، طراحی و …) شركت كنند.

در فرم درخواست آنلاین HSE روی «دریافت ورود و رمز عبور» کلیک کنید.سپس مشخصات شخصی خود (نام کامل، تاریخ تولد، جنسیت، آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه) و نوع برنامه ای مورد نظر خود را درخواست دهيد.پس از ورود، بلافاصله فرم درخواست را مشاهده خواهید کرد،بعد از اينكه فرم را پر كرديد مدارك زير را ارسال كنيد:

  • اسكن صفحه اول پاسپورت
  • چکیده پایان نامه کارشناسی
  • اسکن مدارک تحصیلی و ریز نمرات تحصیلی خود
  • انگیزه نامه (توضیح دلایل درخواست شما در زمینه اهداف شغلی بلند مدت و پیشینه شغلی در حد 500 کلمه)
  • رزومه (شامل اطلاعاتی در مورد تحصیلات، تجربه حرفه ای و تحقیقاتی شما و همچنین مهارت زبان و سایر مهارت ها)
  • نتایج آزمون تأیید کننده مهارت زبان (اختیاری)
  • همه پیوست‌ها بايد به صورت فایل‌های PDF آپلود شود و نام خانوادگی خود را در نام فایل وارد کنید.

در فرم درخواست اگر در کادر “تحصیل بدون شهریه (سهمیه)” علامت زده شده باشيد به این معنی است که براي شما به طور خودکار بورسیه تحصیلی کامل در نظر گرفته می شود.همچنين اگر می خواهید در HSE بدون حمایت از بورسیه تحصیلی کامل تحصیل کنید، بايد کادر “بر اساس شهریه” را علامت بزنید. اگر

پس از تکمیل فرم درخواست، روی «ارسال درخواست» در پایین فرم کلیک کنید. لطفا توجه داشته باشید که این اقدام نهایی است و قابل برگشت نیست، بنابراین مطمئن شوید که تمام اطلاعات خود را به درستی وارد کرده اید. پس از ارسال درخواست شما،براي مصاحبه با شما تماس گرفته مي شود. در موارد نادر، متقاضیان ممکن است از مصاحبه معاف شوند.

    • بورسيه درهای باز

    اين بورسيه برای برنامه های کارشناسی ارشد وجود دارد.برندگان و نفرات دوم بورسیه تحصیلی کامل دریافت مي كنند.

    • بورسیه تحصیلی تمام عیار

    دانشجویان بین المللی می توانند از طریق بورسیه تحصیلی کامل برای تحصیل در دانشگاه هاي دولتي HSE به صورت رایگان اقدام کنند.این بورسیه تمام هزینه های تحصیل را در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد پوشش مي دهد.لطفا توجه داشته باشید، سایر هزینه ها از جمله اقامت در خوابگاه باید توسط دانشجو تامین شود.

    • مسابقه بورسیه جهانی HSE 2022

    همه نامزدهای بین المللی از سراسر جهان واجد شرایط اين بورسيه هستند.این بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی با 100٪ معافیت از هزینه ارائه می دهد.هیچ هزینه ای برای درخواست بورسيه وجود ندارد.برای واجد شرایط بودن برای این جایزه،متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

    • شهروندان بین المللی (غیر روسی)، افراد بدون تابعیت یا اتباع روسیه که در خارج از کشور زندگی می کنند.
    • فارغ التحصیلان دبیرستان بین المللی نیز می توانند درخواست دهند.
    • تمامی شرکت کنندگان باید زیر 30 سال سن داشته باشند.
  • امکانات و تجهیزات عالي به دانشجويان
  • شرایط ورود، نحوه درخواست آسان براي پذيرفته شدن در دانشگاه
  • اجازه اقامت، شهروندی و سایر خدمات
  • كيفيت آموزش با کیفیت بالا
  • اعتبار بالای دانشگاه نزد کارفرمایان و به اشتغال گمارندن فارغ التحصیلان اين دانشگاه
  • رتبه دانشگاه هاي دولتي HSE

دانشگاه هاي دولتيHSE رتبه یازدهم در روسيه و رتبه 583 در جهان رتبه بندي شده است.اين دانشگاه دارای سطح بالایی از تحقیقات علمي با درجاتQS و THE مي باشد.

  • هزینه های تحصیل مقرون به صرفه

برای دانشجویان داخلی روسيه، هزینه های تحصیل اين دانشگاه از 270000 تا 440000 روبل در سال برای دوره کارشناسی و 220000 تا 330000 روبل در سال برای کارشناسی ارشد مي باشد.

  • امکانات و تجهیزات (HSE)

از آنجايي كه ساختمان اصلی دانشگاه درست در كنار ايستگاه هاي مترو در مرکز مسکو است،رفت و آمد بسيار آسان است و مقرون به صرفه است.

این دانشگاه داراي چندین کتابخانه اختصاصی است كه كار دانشجويان را راحت كرده است،همچنين تمام ساختمان های آموزشی به وای فای دسترسی دارند و ده هاستل دانشگاه مجهز به خشکشویی،سالن های ورزشی و غذاخوری در نقاط مختلف شهر مي باشد.دانش آموزان این فرصت را دارند تا در ورزش های مختلف از جمله فوتبال، والیبال،بسکتبال و دو و میدانی مهارت كسب كنند.

  • مدرك دوگانه

دانشگاه هاي دولتي HSE بیش از 240 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین بیش از 50 رشته با مدرک دوگانه با دانشگاه های جهانی ارائه می دهد.دانشگاه HSE به دانشجویان فرصتی منحصر به فرد برای ادامه تحصیل در یک مدرک دوگانه یا مدرک موازی با دانشگاه لندن و دانشگاه کیونگ هی در سئول می دهد.فارغ التحصیلان مزیت منحصر به فردی، هم در دانشگاه و هم در بازار کار جهانی می دهد.

  • دانشكده ها

دانشگاه هاي دولتي HSE شامل دانشکده هایی مانند دانشکده اقتصاد، دانشکده اقتصاد جهانی و امور بین الملل، دانشکده تجارت و مدیریت، دانشکده علوم کامپیوتر،دانشکده ریاضیات،دانشکده فیزیک،موسسه دولتی الکترونیک و ریاضیات و دانشکده حقوق،ارتباطات، رسانه و طراحی،دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم اجتماعی مي باشد.

  • پردیس های دانشکده

این دانشگاه دارای سه شعبه منطقه ای مسکو،سن پترزبورگ، نیژنی نووگورود و پرم است.شعبه مسکو دارای 10 سالن اقامت است.سن پترزبورگ دارای دو آزمایشگاه تحقیقاتی بین المللی است و نیژنی نووگورود خانه پنج دانشگاه و نزدیک به 100 موسسه تحقیقاتی مي باشد.

  • دستاوردهاي دانشگاه

دانشحويان اين دنشگاه علاوه بر بهره مندي از بورسيه تحصيلي مي توانند با برخی از سازمان های دانشجویی بین المللی مانند AIESEC و AEGEE تعمل و همكاري داشته باشند.هدف باشگاه تجاری دانشگاه شناخت استانداردهای بالای فرهنگ تجارت در روسیه و همچنین کمک به فارغ التحصیلان برای دستیابی به بهترین نتایج در تجارت و بازرگانی است.

نتيجه

دانشگاه هاي دولتی (HSE) یک دانشگاه پیشرو در روسیه است که در سال 1992 به ابتکار دولت روسیه با هدف توسعه بدنه جدیدی از متخصصان واجد شرایط در علوم اجتماعی و انسانی تأسیس شد.در سال 1995 HSE به دانشگاهی با تخصص اجتماعی و اقتصادی مطابق با استانداردهای برتر جهانی در تحقیقات و آموزش اجتماعی روي كار آمد.در حال حاضر اين دانشگاه یک مرکز چند رشته ای آموزشی و تحقیقاتی زیر نظر دولت فدراسیون روسیه است و به عنوان “دانشگاه ملی پژوهشی” در نظر گرفته شد و در كل،با توجه به موارد گفته شده بهترين دانشگاه براي تحصيل دانشجويان خارجي مي باشد.