موسسه هدهد > وبلاگ > تحصیل در روسیه > تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

اگر مشتاق تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی هستيد، حتما مي دانيد قدم به عرصه تحصيلي یکی از قدرت های اقتصادی جهان،گذاشته ايد كه می تواند آینده شغلی شما را تامين كند.

يكي از بزرگترين كشورهاي جهان بر روي كره زمين روسیه است كه میزبان طیف گسترده ای از شهرها،اقلیم ها،مناظر و فرهنگ ها در مناطق زمانی متعدد خود است. اين كشور از اين ظرفيت خداداي خود استفاده كرده است و علاوه بر جمعيت 150 میلیون شهروندي خود،افراد زيادي از سراسرجهان را به عنوان دانشجو،گردشگر و غيره به سوي خود كشانده است.تا با منحصر به فرد ترين تاریخ و فرهنگ متمايز دنيا آشنا شوند.اگر به عنوان دانشجو به آن سوي آب هاي اقيانوس آرام مي خواهيد سفر كنيد،قعا مشكل زبان اولين مانع شما خواهد بود.اما نگران نباشيد،تحصيل در روسيه به زبان انگليسي درها و فرصت هاي زيادي را نصيب دانشجويان كرده است.

تعجب آور است،اما روسیه مقصدی كه برخي دانشجويان براي گسترش دایره لغات انگلیسی خود و مسلط تر شدن به آن انتخاب مي كنند.يكي از نكات مهم درمورد روسيه اينكه ،اين كشور 32 زبان را به عنوان زبان خود به رسمیت می شناسد كه فهرست زبان‌های خارجی که روس‌ها یاد می‌گیرند و صحبت می‌کنند، انگلیسی رتبه اول را دارد.

اگر مایل به تحصیل در روسيه به زبان انگلیسی هستید، در اين مطلب ما به شما کمک كرديم تا بيشتر با اين موضوع آشنا شويد و از فرصت های تحصیلی خود به خاطر سخت يادگيري هاي زبان روسي محروم نشويد و تجربه تحصیلی پربار و لذت بخشي داشته باشيد.

نحوه تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

اگرچه بسیاری از دانشگاه‌های روسیه دوره‌های زبان روسي را برای کمک به دانشجويان برای کسب مهارت‌های ضروری برای تحصیل ارائه دهد،اما اگر ترجیح می‌دهید انگلیسی را به عنوان زبان آموزشی انتخاب كنيد،به راحتي مي توانيد به طيف گسترده اي از رشته ها و دانشگاه ها دسترسي پيدا كنيد.هر چند كه،اکثر دوره هایی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند در سطح کارشناسی ارشد هستند.البته مي توانيد بر اساس سطح مدرک، رشته تحصیلی/موضوع، نحوه تحصیل، طول دوره، شهر و دانشگاه هاي روسي كه به زبان انگليسي تدريس مي كنند را با يك سرچ ساده يدا كنيد.

براي تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی باید مدرک تحصیلات قبلی شما به زبان انگلیسی باشد. برای درخواست برای چنین برنامه ای، باید گواهی یا دیپلم دبیرستان، نامه انگیزشی و گواهینامه های آیلتس یا تافل ارائه دهید. برخی از دانشگاه ها هیچ آزمون ورودی برای برنامه های کارشناسی ارشد ندارند و به جای آن مصاحبه های ویدیویی به زبان انگلیسی از شما مي خواهند.

 

برترین دانشگاه ها براي تحصيل در روسيه به زبان انگلیسی

کشور بزرگی مانند روسیه برای بسیاری از دانشجویان بین المللی به دليل زبان روسي بسیار ترسناک است.این کشور دارای دانشگاه های معتبر جهانی بیشماری است.با این حال، دانشجویان بین المللی كمي مايل به تحصیل هستند که عمدتاً به دلیل محدودیت زبانی است.اما در سال های اخیر،دانشگاه ها با ایجاد برنامه های درسی كه به زبان انگليسي تدريس مي شود كار را براي دانشجويان آسان‌تر كرده اند.

  • انستیتوی فیزیک و فناوری مسکو (MIPT)

اين دانشگاه به زبان انگلیسی در رشته هاي مهندسی هوافضا، مهندسی زیست پزشکی و علوم کامپیوتر تدريس مي كند.

  • دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI (موسسه فیزیک مهندسی مسکو)

در اين دانشگاه برنامه های دوزبانه انگلیسی يا روسی در رشته هاي مختلف ارائه می دهد.

  • دانشکده عالی اقتصاد دانشگاه تحقیقات ملی (HSE)

مدارک كارشناسي و كارشناسي ارشد انگلیسی در ریاضیات، سیاست، مطالعات روسی، تجارت، مدیریت و اقتصاد در دسترس هستند که برخی از آنها برنامه‌های مدرک دوگانه با دانشگاه لندن دارند.

  • دانشگاه RUDN

RUDN یکی از معدود دانشگاه‌های روسیه است که برنامه‌های آموزش انگلیسی را در موضوعات علوم انسانی (تاریخ، سیاست)،زبان‌شناسی، مطالعات منطقه‌ای و مدیریت دولتی و شهری در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد ارائه می‌دهد. دانشگاه RUDN یک دانشگاه پیشرو با تدریس انگلیسی در روسیه است که اهمیت زیادی به بین المللی گرایی می دهد و بسیاری از دانشجویان بین المللی را صرف نظر از قد، کشور یا فرهنگ می پذیرد. دانشجویان بین المللی که به دنبال شغلی در دندانپزشکی، پزشکی عمومی و دامپزشکی هستند، مي توانند اين دانشگاه را انتخاب كنند.

  • دانشکده عالی اقتصاد دانشگاه (HSE)

دانشگاه HSE دانشگاهي شناخته شده جهانی است که انواع رشته ها را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگليسي در روسیه ارائه می دهد.اين دانشكده رشته های تحصیلی منحصر به فردی را ارائه می دهد که به طور کامل به زبان انگلیسی توسط متخصصان و اساتید مشهور آموزش داده مي شود.

  • دانشگاه پلی تکنیک پتر کبیر سن پترزبورگ

دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ،برنامه هایی به زبان انگلیسی برای جذب دانشجویان بين المللي گسترش داده است.در زمينه کارشناسی ارشد اين دانشگاه برنامه های متعددی در زمینه های تخصصی مانند مهندسی، علوم طبیعی، اقتصاد و مدیریت و علوم انسانی ارائه مي دهد.

  • دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو

اين دانشگاه برنامه هایی را به زبان انگلیسی در دانشکده های زیست شناسی، علوم سیاسی، اقتصاد، مدرسه بازرگانی و غیره ارائه می دهد.

  • انستیتوی فیزیک و فناوری مسکو (MIPT)

مدارک کارشناسی ارشد انگلیسی برای رشته هاي ریاضیات، علوم کامپیوتر،آیرودینامیک و غیره را مي توانيد در اين دانشگاه بخوانيد.

  • دانشگاه ملی علم و فناوری MISiS

در اين دانشگاه برنامه‌های تحصیلات تکمیلی با تدریس انگلیسی در رشته هاي فیزیک ماده و فناوری‌های کوانتومی در حوزه‌های فیزیک و نجوم و فناوری مواد ارائه مي شود.

  • دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک

مدرک کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی از جمله علم مواد و مدیریت مالی ارائه مي شود.

  • دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ

20 دانشكده ایالتی سنت پترزبورگ 14 رشته در زمينه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می كند.

  • دانشگاه ایالتی تومسک (TSU)

دانشگاه ایالتی تومسك (TSU)یک دانشگاه عالی براي تحصيل در روسيه به زبان انگليسي است كه دانشجویان بین المللی مي توانند،انتخاب كنند.اين دانشگاه جهاني نظام آموزشی استثنایی دارد و آموزش های پیشرفته،برنامه های جامع و رویکردهای یادگیری نوآورانه براي بسياري از فارغ التحصیلان با استعداد و برجسته ارائه مي دهند و آنها را قادر به کار در شرکت های معتبر در سطح محلی و بین المللی مي كند.این دانشگاه در حال حاضر چندین برنامه تحصیلی در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد دارد که به طور کامل به زبان انگلیسی انجام می شود و در نهایت، حدود 9 رشته در زمينه دکترا به زبان انگليسي ارائه مي شود.

  • دانشگاه فدرال اورال (UrFU)

دانشگاه فدرال اورال (UrFU) یکی از دانشگاه های پیشرو روسیه در اکاترینبورگ روسيه است.این دانشگاه برنامه های آموزش به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. دانشجویان علاقه مند به رشته هاي اقتصاد بین المللی و تجارت و مدیریت سیاست عمومی می توانند در مقطع کارشناسی اين رشته ها را به زبان انگلیسی بخوانند و در آخر، برنامه های دکتری به زبان انگليسي در زمینه های تحصیلی در علوم طبیعی و ریاضیات، مهندسی و علوم فنی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و هنر و فرهنگ تدريس مي شود.

 

 

شرايط لازم براي تحصيل در روسيه به زبان انگليسي

  • درخواست پذیرش از طريق وزرات آموزش علوم
  • مدارک تحصیلی مورد نظذ
  • گواهی پزشکی
  • عکس به اندازه پاسپورت
  • باید توجه داشته باشید که تمام اسناد باید با یک نسخه رسمی، ترجمه شده به روسی شود.
  • برای اطمینان از واجد شرایط بودن برای دانشگاه روسیه زبان انگلیسی خود را از طریق یک دوره آمادگی بهبود بخشید.
  • برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در زبان انگلیسی در روسیه، باید علاوه بر مدرک زبان انگلیسی، مدرک قبلی شما به انگليسي باشد.
  • با این وجود، توجه داشته باشید براي شركت در برخي از رشته ها ممكنه از شما رزومه، نمونه کارها و مصاحبه به زبان انگلیسی از طریق تلفن یا اسکایپ خواسته شود.
  • گواهینامه های انگلیسی پذیرفته شده توسط دانشگاه ها و سازمان های روسیه:

آکادمیک PTE

آیلتس

تافل

برخی از دانشگاه ها گواهینامه های GRE و GMAT را نیز می پذیرند.

 

آيا براي تحصيل در روسيه به زبان انگليسي نياز به آيلتس است؟

تحصيل در روسيه به زبان انگليسي بدون آیلتس امکان پذیر است.اغلب دانشگاه های روسیه دانشجویان را در انتخاب زبان محدود نمی کنند و دوره های مقدماتی روسی را برای کسانی که انگلیسی نمی دانند و نمی توانند در آن تحصیل کنند ارائه می دهند.

معمولا آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های اروپا مورد نیاز است،كه اگر در این آزمون مردود شدید یا نمره کمتر از میزان مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه گرفتيد،شانس شركت در دانشگاه را نخواهيد داشت.

طي چندين سال گذشته،دانشگاه های روسیه در تلاش برای محبوبیت آموزش عالی هستند،اساساً زبان آموزش روسی به عنوان زبان دولتی و مقررات قانونی در هر کشوری از جهان شناخته مي شود. با اين حال،دانشگاه های بزرگ روسیه دارای برنامه های آموزشی انگلیسی هستند و به آیلتس تا جایی که دانشگاه الزامات خود را برای متقاضیان ایجاد کند،مورد نیاز است.

 

سوالات متدوال

آیا مردم روسیه انگلیسی هم صحبت می كنند؟

اکثریت قریب به اتفاق مردم روسیه انگلیسی صحبت نمی کنند،آن هم به دلیل اهمیت زبان روسی در تجارت است.اکثریت مردم روسيه به هیچ وجه انگلیسی صحبت نمی کنند و تنها 20 درصد از آنها به انگليسي مسلط هستند.بر اساس این رتبه بندی،مسکو و سنت پتربورگ به عنوان انگلیسی زبان ترین شهرهای روسیه و پس از آن نووسیبیرسک،کازان،ولادی وستوک،نیژنی نووگورود، اومسک، کالینینگراد، پرم و اوفا قرار دارند.

زبان روسی بلد نیستم چگونه می توانم در روسیه تحصیل کنم؟

هيچ جاي نگراني نيست زيرا كه دانشگاه های پیشرو روسیه معمولاً برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می دهند و مي توانيد با خيال راحت در برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دكترا تحصيل كنيد.

چرا تحصیل در روسیه به زبان انگليسي محبوب است؟

دانشگاه های روسیه هم در سطح محلی و هم در سطح بین المللی از شهرت بالایی برخوردار هستند. آنها در رتبه بندی دانشگاه های جهانی حضور دارند.همچنين تحصیل و زندگی در روسیه مقرون به صرفه است و هزاران بورسیه تحصیلی موجود است.

نتيجه

روسیه بزرگترین کشور جهان است که دانشگاه های بسیار معتبری را در خود جای داده است. از ورزشکارانی مانند آنا کورنیکوا و ماریا شاراپووا، تا آهنگسازانی مانند چایکوفسکی، یا شوستاکوویچ، و نویسندگان بزرگی مانند تولستوی، ناباکوف، یا داستایوفسکی،روسیه را مي توان تأثیرگذارترین افراد تاریخ جهان شمرد.مسکو و سن پترزبورگ بزرگترین شهرهای روسیه و دو مرکز دانشجویی مشهور جهان هستند كه زبان انگليسي در آنها نسبت به روسي پيشرو است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.