موسسه هدهد > وبلاگ > تحصیل در روسیه > مهم‌ترین نکات و مشاوره تحصیل در روسیه که ممکن است ندانید!

مهم‌ترین نکات و مشاوره تحصیل در روسیه که ممکن است ندانید!

مهم‌ترین نکات و مشاوره تحصیل در روسیه

مشاوره تحصیل در روسیه از این جهت که دانشجویان از کشورهای مختلف هر ساله برای شرکت در برنامه‌های دانشگاهی معتبر به روسیه می‌روند اهمیت دارد. روسیه با بیش از 800 دانشگاه همه چیز را برای ارائه به دانشجویان علاقه‌مند به آموزش بین‌المللی دارد. علاوه بر این، بسیاری از مؤسسات روسی مشوق‌های بزرگی را برای تشویق برخی از دانشجویان خارج از کشور برای مهاجرت تحصیلی به روسیه ارائه می‌دهند تا بتوانید با کسری از هزینه‌ای که برای دوره مشابه یا معادل آن در سایر کشور‌های اروپایی می‌پردازید، از یک دوره تحصیل در درجه کلاس جهانی بهره‌مند شوید. برای آشنایی با مهم‌ترین نکات مشاوره تحصیل در روسیه با ما همراه شوید.

انتخاب دانشگاه

برای انتخاب یک دانشگاه خوب، باید بدانید که می‌خواهید در چه رشته‌ای تحصیل کنید؛ برای انتخاب رشته موردنظر خود هم باید رشته های تحصیلی در روسیه را به دقت بررسی کنید، سپس به دنبال مناسب‌ترین گزینه باشید. یک جلسه مشاوره تحصیل در روسیه می‌تواند در این کار به شما کمک زیادی کند.

برای پیدا کردن دانشگاه باید تحقیقات زیادی انجام دهید و سؤالات زیادی بپرسید تا نه تنها در مورد آنچه برای ثبت نام لازم است، بلکه در مورد آنچه برای زندگی لازم است هم آگاه باشید. حتی قبل از درخواست برای مهاجرت تحصیلی به روسیه، باید بدانید چه چیزی در دسترس است. با اینترنت، تمام منابعی را که برای یافتن پاسخ نیاز دارید در اختیار دارید فقط باید از آن استفاده کنید!

برخی از مواردی که باید در مورد آن‌ها آگاه باشید عبارت‌اند از :

  • رویه و فرآیند درخواست
  • گزینه‌های تامین مالی تحصیلات
  • موضوعات تدریس شده و نوع فرصت‌های ارائه شده
  • این که آیا برنامه درسی شما شامل دوره‌های زبان روسی است یا خیر؟
  • محل اقامت دانشجو در روسیه
  • آیا دانشگاه ویزا را پشتیبانی می‌کند یا باید ویزا را پیگیری کنید؟
  • باید هر گونه حمایتی را که پس از ورود به روسیه خواهید داشت، بررسی کنید.

 

دریافت ویزای روسیه

شما فقط زمانی می‌توانید فرآیند ویزای دانشجویی روسیه را شروع کنید که تصمیم گرفته باشید که به کدام برنامه بپیوندید؛ زیرا ویزای مورد نیاز برای درخواست بستگی به نوع و مدت دوره‌ای دارد که می‌خواهید دنبال کنید.

توجه داشته باشید که همه ویزاها قابل تمدید نیستند؛ ممکن است ابتدا مجبور شوید به خانه برگردید. اگر قصد اقامت در روسیه را دارید پس از اتمام دوره، حتماً این مورد را بررسی کنید.

 

بورسیه تحصیلی روسیه

تحصیل رایگان در روسیه با استفاده از بورسیه تحصیلی امکان‌پذیر است که برای دریافت آن ممکن است لازم باشد مشاوره تحصیل در روسیه دریافت کنید. بورسیه دولتی هزینه‌های تحصیل را به طور کامل پوشش می‌دهد و به دانشجو کمک هزینه زندگی و خوابگاه رایگان در طول دوره تحصیلی خود می‌دهد.

برای درخواست بورسیه تحصیلی در روسیه، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • با سفارت روسیه در کشور خود تماس بگیرید و در مورد در دسترس بودن بورسیه‌ها سوال کنید.
  • فرم‌های موردنظر را تکمیل کنید و شش دانشگاه را انتخاب کنید (حداکثر دو دانشگاه در هر یک از مسکو و سن پترزبورگ)، و به وضوح ترتیب اولویت خود را نشان دهید. همچنین برای اثبات هویت، سطح تحصیلات و سطح زبان روسی خود باید مدارکی ارائه دهید.
  • منتظر باشید تا از شما دعوت شود تا در فرآیند انتخاب شرکت کنید. برخی از دانشگاه‌ها از متقاضیان می‌خواهند در آزمون شرکت کنند، در حالی که برخی دیگر مصاحبه انجام می‌دهند.
  • در صورت قبولی در فرآیند انتخاب، از شما دعوت می‌شود تا مدارک بیشتری ارائه دهید. مدارک بیشتر شامل گواهی تحصیلات و گواهی پزشکی است. شما باید مدارک را به روسی ترجمه کنید و آن‌ها را به تایید محضری برسانید.

مراحل پذیرش در دانشگاه روسیه

 

مراحل پذیرش در دانشگاه روسیه

  1. با یک مشاور پذیرش تحصیل در روسیه در تماس باشید تا نکات مهم مشاوره تحصیل در روسیه را دریافت کنید؛ به این ترتیب هنگامی که یک فرم درخواست ارسال می‌کنید، یک مشاور پذیرش با شما تماس می‌گیرد و دستورالعمل‌های بیشتری را به شما می‌دهد، سپس باید مدارک لازم را تهیه و ارسال کنید.
  2. قبل از ورود باید مدارک تحصیلی خود (گواهی ریز نمرات و غیره) را به زبان روسی ترجمه شده داشته باشید.
  3. وقتی دانشگاه آن‌ها را دریافت کرد، مشاور پذیرش یک دعوت‌نامه می‌نویسد. یک دعوت‌نامه شامل اطلاعات کشور و شهر محل تولد، شهر محل سکونت، شهر محل صدور ویزای شما و آدرس کامل منزل شماست که توسط وزارت امور داخلی روسیه مورد نیاز است. فقط در نظر داشته باشید که تکمیل دعوت‌نامه حدود 1 ماه و نیم طول می‌کشد.
  4. تا زمانی‌که به دانشگاه برسید، هم گواهی‌ها و هم ریز نمرات شما باید تایید شوند. همان‌طور که می‌دانید، تایید مدارک روشی است که در آن مدارک تحصیلی توسط وزارت امور خارجه در کشور فارغ التحصیلی شما و پس از آن توسط کنسولگری روسیه تایید می‌شود.
  5. فراموش نکنید که ورود خود را 2 هفته قبل از شروع برنامه تأیید کنید، در غیر این صورت ثبت نام شما لغو خواهد شد. به شما توصیه نمی‌شود قبل از دریافت ویزای دانشجویی بلیط هواپیما بخرید.
  6. پس از ورود به روسیه، باید از بخش ویزای دانشگاه بازدید کنید. در منطقه گمرک، باید کارت مهاجرت را پر کنید، و پس از اینکه مامور گمرک آن را مهر کرد، باید همیشه آن را تا زمان خروج از روسیه نزد خود نگه دارید.
  7. در نهایت به دفتر پذیرش مراجعه کنید و مدارک لازم را در اختیار آن قرار دهید.

 

هزینه زندگی در روسیه

هزینه زندگی از جمله مهم‌ترین نکات مشاوره تحصیل در روسیه است که بهتر است تا حدودی با آن آشنا باشید. برای اینکه بفهمید برای تحصیل در روسیه به چه مقدار پول نیاز دارید، ابتدا باید هزینه‌های عمومی زندگی را بدانید. هزینه زندگی در روسیه بسته به محل زندگی شما متفاوت است. مسکو و سن پترزبورگ گران‌ترین شهرهای کشور هستند. برای مثال، یک وعده غذایی در یک رستوران ساده در مسکو حدود 500 روبل. هزینه دارد. فقط خورد و خوراک احتمالاً در حدود 10000 تا 13000 روبل در هر ماه برای شما هزینه خواهد داشت.

 

نکات مهم مهاجرت تحصیلی به روسیه

یکی از نکات مهم مشاوره تحصیل در روسیه این است که کلیه دانشجویان خارجی که وارد روسیه می‌شوند باید پاسپورت خود را با ویزا، کارت مهاجرت، قرارداد (ارسال شده به همراه دعوت‌نامه) برای ثبت نام به بخش ویزا ظرف 3 روز پس از عبور از مرز فدراسیون روسیه ارسال کنند. همه دانشجویان خارجی باید یک ماه قبل از تاریخ انقضای ویزا برای تمدید ویزای دانشجویی روسیه اقدام کنند.

 

سوالات متداول

1) بهترین دانشگاه روسیه برای تحصیل در رشته پزشکی کدام است؟

دانشگاه لومونوسف مسکو از دانشگاه‌های بسیار معتبر پزشکی این کشور به شمار می‌آید.

2) شرایط سنی برای تحصیل در روسیه چگونه است؟

از آنجا که مبنای آموزش عالی در روسیه بر این است که هر کس در هر سنی از حق آموزش عالی برخوردار باشد، از 17 سال به بالا می‌توان برای تحصیل در روسیه اقدام کرد.

3) آیا تحصیل کم هزینه یا تحصیل رایگان در روسیه امکان‌پذیر است؟

روسیه جزو کشورهای کم هزینه برای تحصیل به شمار می‌رود. با این وجود، بورسیه‌های دولتی و سازمانی مختلفی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که با تامین شرایط، امکان دریافت این بورسیه‌ها وجود خواهد داشت.

 

سخن پایانی

اگر به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستید، روسیه ممکن است گزینه جالبی باشد. با این حال، با وجود حدود 950 دانشگاه و موسسه در سراسر کشور، دانستن نحوه انتخاب یکی از آن‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، مشاوره تحصیل در روسیه به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک زیادی خواهد کرد. اگر شما هم تصمیم به مهاجرت تحصیلی به روسیه را دارید می‌توانید از مشاوره کارشناسان ما کمپانی هدهد(روس-مهاجر)بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.