موسسه هدهد > وبلاگ > تحصیل در روسیه > مدرک زبان A2 روسی؛ هر آنچه لازم است بدانید

مدرک زبان A2 روسی؛ هر آنچه لازم است بدانید

A2

در یک توضیح کوتاه در همین ابتدا باید بگوییم با مدرک زبان آ دو روسی، شما می‌توانید یک ارتباط ساده با کسانی که به زبان روسی صحبت می‌کنند، برقرار کنید. به علاوه، می‌توانید خودتان را در موقعیت‌های ساده روزمره مانند خرید کردن در فروشگاه، سفارش دادن غذا یا رزرو کردن هتل، به‌ صورت مستقل مدیریت کنید.

در سطح زبان A2 روسی، شما به راحتی جملات ساده روسی، مثل توضیح دادن هوای روز، اینکه روزتان را چطور گذارنده‌اید و حتی برخی افعال و کلمات مهم و رسمی را درک می‌کنید؛ بنابراین، با بهبود مهارت‌های زبان روسی خود در این سطح، شما در ارتباط با فرهنگ و جامعه روسیه، با مشکل چندانی مواجه نخواهید شد.

به همین منظور و برای درک بیشتر مفاهیم مربوط به مدرک زبان روسی آ دو، نحوه دریافت مدرک، اینکه چه ویژگی‌هایی دارد و … پیشنهاد می‌شود تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

A2

مهارت‌های لازم گفتاری در زبان روسی سطح A2

به طور کلی یک “غیر روسی زبان یا خارجی” باید بتواند در محدوده‌ای از موقعیت‌های آشنا که با روال روزانه در زندگی اجتماعی، فرهنگی و آموزشی مرتبط است، با افراد بومی همان منطقه ارتباط برقرار کند. البته تاکید می‌شود که دامنه زبانی دانش آموز در این سطح بسیار محدود خواهد بود.

کتاب راهنمای روسی TELC A2 نیز از CEFRL پیروی می‌کند؛ بنابراین «سطح A2، انتقالی از یک سطح منحصراً کاربردی به سطح پیچیده‌تر است و عناصر گفتمانی و موقعیت‌های مکالمه سطح B1 در سطح A2 مکالمات کوتاه، امکان‌پذیر است.»

برای قبولی در آزمون ToRFL/TRKI A2 از شما انتظار می رود که توانایی انجام وظایف اساسی را در طیف وسیعی از موقعیت‌ها، مانند برخورد با مقامات، معاملات در مغاز‌ه‌ها یا دفاتر فروش بلیط، در اداره پست یا بانک، در رستوران یا کتابخانه، درخواست راهنما یا رفتن به گردش، مراجعه به پزشک یا کلینیک و تماس تلفنی را داشته باشید.

همچنین از شما انتظار می رود که بتوانید در مورد زندگی و پیشینه خود، تحصیل یا کار، تجربه مطالعه روسی، نحوه گذراندن روز خود، سرگرمی‌ها و علایق خود، شهر خود، سلامتی، آب و هوا و … صحبت کنید.

TELC توانایی گفتاری مورد انتظار مشابه را تعیین می کند؛ درواقع TELC به توانایی درک نکات کلیدی یک گفتگو اشاره می کند، حتی اگر همه چیز را درک نکنید.

پیشنهاد مطالعه:

دوره پادفک ارزان

 

ویژگی‌های مدرک زبان آ دو روسی

این مدرک از ویژگی‌های قابل توجهی برخوردار است که برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های سطح A2 در زبان روسی به شرح زیر است:

  • درک جملات ساده و بیان نیازهای اساسی و اطلاعات کلی در مورد خود
  • خواندن و نوشتن جملات ساده و کوتاه به وضوح و همچنین نوشتن ایمیل‌های ساده و کوتاه
  • برقراری ارتباط در موقعیت‌های اساسی روزمره مانند سفارش غذا، خرید و درخواست جهت
  • گوش دادن و درک مکالمات ساده و ابتدایی

 

لیست مراکز مورد تایید برای اخذ مدرک A2 زبان روسی در روسیه

با استفاده از منابع آموزشی مناسب و تمرین‌های دائمی، می‌توانید به سرعت در این زمینه پیشرفت کنید و به مهارت‌های لازم برای ارتباط با افراد روسی زبان دست یابید. به یاد داشته باشید که بهترین همراه یادگیری، مشاوران تحصیلی و آموزشی ما درکمپانی هدهد هستند که جهت ارائه خدمات مرتبط در این زمینه همراه شما خواهند بود.

برای اخذ مدرک زبان روسی A2 در روسیه، می‌توانید به یکی از مراکز آموزش زبان روسی معتبر در روسیه مراجعه کنید. در زیر، لیستی از مراکز مورد تأیید که این مدرک را ارائه می‌دهند، آمده است.

دانشگاه پوشکین – Pushkin Institute of Russian Language

انستیتو زبان و ادبیات روسی پوشکین به افتخار شاعر بزرگ روسی الکساندر پوشکین نامگذاری شده است. فعالیت‌های موسسه پوشکین آتن نیز در برنامه همکاری فرهنگی یونان و روسیه گنجانده شده است.

این مؤسسه بارها توسط افراد مشهور روسیه و یونان مانند شهردار مسکو، شهردار آتن، رئیس دومای دولتی، وزرای آموزش و پرورش، سفرا و دیگران بازدید شده است.

 

دانشگاه ملی سنت پترزبورگ – Saint Petersburg National University

دانشگاه سنت پترزبورگ (SPbU) اولین موسسه آموزش عالی در روسیه است. امروزه دانشگاه سنت پترزبورگ یکی از مراکز پیشرو بین‌المللی آموزش، علم و فرهنگ به شمار می‌رود.

هر ساله بیش از 3000 دانشجوی بین‌المللی از 100 کشور در SPbU ثبت نام می‌کنند. به این افراد از بین 10 برنامه درجه دو، 24 برنامه کارشناسی ارشد به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی و همچنین بیش از 490 برنامه در سطوح لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا که به زبان روسی تدریس می‌شوند، پیشنهاد می‌شود.

 

دانشگاه رودن –RUDN University

دانشگاه RUDN یک دانشگاه چند رشته‌ای است که بیش از 33 هزار دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، مقیم و کارآموز از 157 کشور جهان را در کنار هم جمع کرده است. چند ملیتی بودن یکی از ویژگی‌های ‌اصلی این دانشگاه مطرح روسیه به شماره می‌رود.

سیستم چند سطحی آموزش عالی (لیسانس، فوق لیسانس، فوق لیسانس (برنامه های دکترا) و رزیدنتی) در 5 دانشکده، 11 موسسه و 1 آکادمی فرصت‌هایی را برای تحصیل با کیفیت به دانشجویان ارائه می‌دهد.

 

نحوه اخذ مدرک زبان روسی A2

دریافت مدرک زبان A2 روسی، می‌تواند گامی موثر در پیش‏برد مسیر شغلی شما و ایجاد فرصت‌های جدید در کار، سفر و مذاکرات‎ به دنبال داشته باشد.

در کنار این امکانات، یادگیری زبان روسی باعث می‌شود تا شما به دنیای فرهنگ و هنر روسیه، ادبیات و همچنین تاریخ این کشور نزدیک شوید و از ویژگی‌های تاریخی، جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی آن آگاهی پیدا کنید.

در ادامه به بررسی دقیق نحوه اخذ مدرک زبان روسی A2 اشاره شده است:

 

انتخاب یک مرکز تست TORFL

ابتدا لیستی از مراکز مجاز تست TORFL را در وب سایت رسمی وزارت آموزش و پرورش و علوم روسیه بیابید.

ثبت نام در آزمون

سپس به صورت آنلاین یا حضوری در آزمون ثبت نام کنید. هزینه ثبت نام بسته به مرکز آزمون متفاوت است و باید مدارک شناسایی ارائه دهید.

آماده شدن برای امتحان

در ادامه با مطالعه مطالب زبان روسی و تمرین مهارت‌های زبان، خود را برای امتحان آماده کنید. منابع مختلفی به صورت آنلاین و در کتاب‌های درسی موجود است که از جمله آنها می‌توان به آزمون های نمونه و راهنمای مطالعه اشاره کرد.

شرکت در امتحان

امتحان شامل بخش‌های مختلفی از جمله خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن است. از شما خواسته می‌شود کارهایی را انجام دهید که مهارت زبان شما را در سطح A2 آزمایش می‌کند.

دریافت گواهینامه

پس از اتمام آزمون، گواهینامه‌ای دریافت خواهید کرد که مهارت زبان شما در سطح A2 را تایید می‌کند. در گواهینامه نام شما، تاریخ امتحان و نمره شما ذکر می‌شود.

 

 

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری مقدماتی زبان روسی

اکنون که اطلاعات بیشتری در مورد سیستم سطح زبان به زبان روسی دارید، زمان آن رسیده است که درباره بهترین کتاب‌هایی که به شما در یادگیری زبان روسی به عنوان یک مبتدی کمک می‌کند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

خوشبختانه، گزینه‌های بسیار خوبی برای بررسی وجود دارد؛ بنابراین در اینجا مروری کوتاه بر هر یک از آنها انجام داده‌ایم و بهترین منابع موردنیاز برای یادگیری مقدماتی زبان روسی را هم در اختیار شما قرار داده‌ایم.

پیشنهاد مطالعه:

تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان

 

دوره آموزشی روسی پنگوئن جدید: دوره ای کامل برای مبتدیان

این کتاب درسی یک جلدی بیش از 1500 مورد از واژگان، سیستم‌های حروف، زمان روسی و الفبای سیریلیک را به شما آموزش می‌دهد. این کتاب، شامل 30 درس با تمرینات تجدید نظر است که مهارت‌های روسی شما را تقویت و آزمایش می‌کند.

دایره کامل روسی: کتاب درسی روسی سال اول

“دایره کامل روسی” به دروسی تقسیم می‌شود که از رویکرد لایه‌ای پیروی می‌کند. هر درس، واژگان و دستور زبان جدیدی را معرفی می‌کند، فرهنگ را آموزش می‌دهد و تمرین مکالمه‌ای را به شما یاد می‌دهد که با تمرین‌هایی کامل می‌شود. این نوع یادگیری می‌تواند واقعاً مؤثر باشد؛ زیرا محدودیت‌های زبانی شما را از بین می‌برد.

دوره کامل زبان روسی از مبتدی تا متوسط

این کتاب در فصل‌ها یا “واحدها” سازماندهی شده است که شامل اطلاعات فرهنگی، گفتگوها و تمرین‌های مختلف است.

 

 

جمع‌بندی

موفقیت در کسب مدرک A2 روسی به شما انگیزه‌ای برای ادامه یادگیری زبان با سطوح بالاتر در آینده خواهد داد. یادگیری زبان روسی نه تنها می‌تواند برای توسعه فردی و شغلی شما مفید باشد، بلکه برای تعامل با جامعه بین‎المللی نیز بسیار حائز اهمیت است.

در پایان چنانچه در رابطه با مطالب اشاره شده در این مقاله سوال یا پیشنهادی دارید، آن را از طریق بخش نظرات انتهای این صفحه با کارشناسان سایت هدهد (روس مهاجر سابق) در میان بگذارید.

کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران گرامی هستند و با توجه به تجربه چندین و چند ساله در زمینه اعزام دانشجو به روسیه مشاوره‌های لازم و تخصصی را خدمت شما ارائه خواهند کرد.

 

سوالات متداول

یادگیری زبان روسی A2 چقدر طول می کشد؟

طبق یک برآورد کلی برای رسیدن به تسلط زبان روسی حدود 1100 ساعت مطالعه نیاز دارید. اگر مایل هستید هر روز 3 ساعت مطالعه کنید، ممکن است یک سال طول بکشد تا به این سطح برسید.

در مکالمه سطح A2 چه سوالاتی پرسیده می شود؟

در مکالمه زبان آ دو روسی، از شما در رابطه با محل زندگی‌تان (اهل کجا هستید؟)، نامتان چیست؟، نامت را چطور می‌نویسی؟، دوست داری آخر هفته چه فعالیتی انجام بدهی؟ و سوالاتی از این دست را از شما خواهند پرسید.

نمره قبولی در A2 چقدر است؟

اگر در آزمون خود به نمره 120 تا 139 (قبولی یا قبولی با شایستگی) دست پیدا کنید، گواهینامه آزمون زبان انگلیسی در سطح A2 را دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.