موسسه هدهد > وبلاگ > تحصیل در روسیه > تحصیل پرستاری در روسیه | پذیرش، شرایط، مدارک، مزایا، بورسیه

تحصیل پرستاری در روسیه | پذیرش، شرایط، مدارک، مزایا، بورسیه

تحصیل پرستاری در روسیه

این مقاله از هدهد در رابطه با تحصیل پرستاری در روسیه است. در این مقاله، تحصیل پرستاری در بهترین دانشگاه‌ های روسیه را موردبحث و بررسی قرار خواهیم داد. نکاتی که در این زمینه بسیار موردتوجه دانشجویان و متقاضیان قرار می‌گیرد عبارت‌اند از:

  • میزان هزینه تحصیل
  • رتبه‌بندی دانشگاه
  • سیستم آموزشی دانشگاه
  • سطح علمی دانشگاه

در حال حاضر کشور روسیه، موردتوجه متقاضیان و دانشجویان قرارگرفته است. دانشگاه­های روسیه علاوه بر اینکه سطح کیفی بالایی ازنظر نظام آموزشی دارند، بسیار مقرون‌به‌صرفه نیز هستند. به همین دلیل سالانه افراد زیادی جهت تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه‌های روسیه ثبت‌نام می‌کنند.

درباره روسیه و دانشگاه‌های آن

روسیه یکی از پهناور‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. این کشور، 144 میلیون جمعیت دارد. روسیه بسیار سردسیر بوده و امکان کشاورزی در برخی از نقاط آن وجود ندارد. با توجه به اینکه پذیرش رشته‌های علوم پزشکی ازجمله پرستاری در ایران بسیار محدود بوده و با مشکلات زیادی روبه‌رو است، برخی از متقاضیان، تحصیل در روسیه را ترجیح می‌دهند. افرادی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، فرصت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای به دست خواهند آورد.

 

شرایط پذیرش در رشته پرستاری دانشگاه‌های روسیه

شرایط پذیرش در رشته پرستاری دانشگاه‌های روسیه مشابه شرایط پذیرش در رشته پزشکی است و تفاوت خاصی با آن ندارد. داشتن مدرک تحصیلی به همراه مدرک دیپلم پایان تحصیلات برای تحصیل پرستاری در روسیه الزامی است. علاوه بر این، شما باید حداقل ۵۰ درصد از نمره لازم در رشته‌های شیمی، فیزیک و زیست را کسب کرده باشید.

اگر شما متقاضی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته پرستاری دانشگاه‌های روسیه هستید، این دانشگاه برای شما شرایط خاصی را در نظر گرفته است که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. جالب است بدانید که پرستارانی که حداقل دو سال سابقه کار در داخل ایران و همچنین سابقه پرداخت بیمه را داشته باشند، از اولویت بالایی در پذیرش و اشتغال در روسیه برخوردارند.

همان‌طور که می‌دانید، ایران و روسیه ارتباطی صمیمی باهم دارند. به همین دلیل کشور روسیه، شرایط مناسب و مطلوبی برای متقاضیان ایرانی جهت ادامه تحصیل در رشته پرستاری فراهم کرده است تا مهاجران ایرانی بتوانند به بهترین شکل ممکن و مطلوب‌ترین حالت، به ادامه تحصیل در رشته پرستاری بپردازند. شما می­توانید با داشتن مدرک دیپلم رشته­های ریاضی و یا تجربی، به سایت دانشگاه‌های روسی مراجعه نموده و جهت پذیرش در رشته پرستاری دانشگاه‌های روسیه اقدام نمایید.

دانشگاه ­های کشور روسیه برای رشته پرستاری

دانشگاه ­های کشور روسیه برای رشته پرستاری

دانشگاه‌های کشور روسیه که امکان تحصیل در رشته پرستاری در آن­ها فراهم است، عبارت‌اند از:

  • دانشگاه سن‌پترزبورگ
  • دانشگاه ملی تحقیقات
  • دانشگاه ITMO
  • دانشگاه رودن مسکو
  • مدرسه کسب‌وکار در مسکو
  • دانشگاه فدرال اورال

چنانچه قصد ادامه تحصیل در رشته پرستاری در مقطع دکترا دارید، شرایط خاصی برای شما فراهم‌شده است. دانشگاه‌های روسیه جذب بالایی در رشته‌های پرستاری دارند. علاوه بر این، در مقطع دکترا نیز سالیانه حدود ۲۰ دانشجو از کشورهای مختلف در دانشگاه‌های روسیه به تحصیل ادامه می­دهند. دانشگاه‌های روسیه از دانشجویانی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل پرستاری در روسیه در مقاطع بالاتر هستند، استقبال ویژه‌ای به عمل می‌آورد.

 

بازار کار رشته پرستاری در روسیه

بازار کار این رشته در کشور روسیه بسیار عالی است. به این صورت که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیل شدن به‌سادگی می‌توانند مشغول به کار شوند. دوره‌های کارآموزی این دانشجویان نیز از طرف دانشگاه برگزار خواهد شد. علاوه‌ بر این، به ازای کار­آموزی، دولت روسیه درآمدی را برای پرستاران کارآموز در نظر گرفته است.

 

مدارک لازم برای تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه‌های روسیه

مدارک لازم برای تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه‌های روسیه عبارت‌اند از:

  1. تکمیل فرم پذیرش
  2. ارائه مدارک تحصیلی
  3. چند قطعه عکس سه در چهار
  4. مدرک پزشکی مبنی بر سلامت روان برای پذیرش در دانشگاه‌های روسیه

برای حفظ شغل در رشته پرستاری در کشور روسیه، باید هر ۵ سال یک‌بار در یک دوره پرستاری در مناطق محروم شرکت نمایید. دانشگاه‌های روسیه ازنظر متد آموزشی خلاقانه‌ای که دارند، شناخته‌شده هستند. همچنین ایجاد شرایط کارآموزی مناسب و مطلوب برای دانشجویان رشته پرستاری در این دانشگاه حائز اهمیت است. ازاین‌رو، دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیل می‌شوند، دارای ثبات عملی و نظری بسیار بالایی هستند. این دانشگاه، دستگاه‌های شبیه‌ساز مراقبتی را برای دانشجویان رشته پرستاری فراهم نموده است.

مزایای تحصیل در رشته پرستاری در روسیه

مزایای تحصیل در رشته پرستاری در روسیه

تحصیل پرستاری در روسیه دارای مزایایی است که در ادامه به بررسی آن­ها می­پردازیم:

  • سواد علمی و عملی بالا
  • اخذ مدرک معتبر از دانشگاه‌های روسیه
  • دریافت پذیرش و ویزای دانشجویی در کشور روسیه
  • کسب دانش وسیع و عمیق در رابطه با رشته پرستاری
  • دریافت فرصت‌های شغلی بسیار زیاد به دلیل معتبر بودن مدرک دانشگاه‌های روسیه

دریافت بورسیه تحصیلی در رشته پرستاری در دانشگاه‌های روسیه

دانشجویان متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی روسیه ، برای گرفتن بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های روسیه، باید یکی از موارد زیر را دارا باشند:

  • دانشجویان خارجی که برای دریافت بورسیه تحصیلی در کشور روسیه باید شهریه پرداخت نمایند.
  • برای دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های روسیه باید در آزمون موردنظر شرکت کرده، در صورت قبولی در آزمون، شما به‌عنوان بورسیه دانشگاه پذیرفته خواهید شد.
  • شرایط بعدی بورسیه مربوط به دانشجویان بین‌المللی هست که در آزمونی مخصوص شرکت می­کنند و مانند دانشجویان ساکن روسیه اگر در آزمون موردنظر پذیرش شوند، در این دانشگاه بورسیه خواهند شد.
  • شرایط بعدی مربوط به دانشجویانی است که می‌خواهند در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل نمایند. دانشجویانی که دارای رزومه قوی و مقالات زیادی باشند، احتمال پذیرش بالاتری را دارند. تعداد متقاضیان ادامه تحصیل پرستاری در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بسیار زیاد است.

نکته: بعد از پذیرش در رشته پرستاری دانشگاه‌های روسیه باید برای گرفتن ویزا اقدام نمایید. گرفتن ویزا مدت‌زمانی حدود شش ماه به طول می‌انجامد. برای شروع تحصیل پرستاری در روسیه می‌توانید ویزای تحصیلی تهیه کنید. درصورتی‌که تحصیلات شما در رشته پرستاری در‌یکی از دانشگاه‌های روسیه به پایان رسید و در کشور روسیه مشغول به کار شدید، می‌توانید اقامت دائم دریافت نمایید.

 

معرفی چند دانشگاه برتر پرستاری روسیه

در ادامه مقاله، به معرفی چند دانشگاه برتر روسیه برای تحصیل در رشته پرستاری می­پردازیم.

  1. دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی مسکو
  2. آکادمی پزشکی مسکو
  3. دانشگاه دولتی پزشکی روسیه
  4. آکادمی پزشکی سن‌پترزبورگ
  5. دانشکده دولتی پزشکی ریازان
  6. موسسه دولتی پزشکی باشقیر
  7. دانشگاه دولتی پزشکی کوبان

 

سؤالات متداول

میزان درآمد رشته پرستاری چقدر است؟

در حال حاضر، درآمد پرستاران در روسیه بین 760 دلار الی 2700 دلار در ماه است.

طول دوره تحصیل پرستاری در دانشگاه‌های روسیه چقدر است؟

طول دوره تحصیل پرستاری در روسیه حدود ۴ سال است.

تدریس در رشته پرستاری دانشگاه‌های روسیه به چه زبانی صورت می‌گیرد؟

تحصیل پرستاری در روسیه به دو زبان روسی و انگلیسی صورت می‌گیرد. لذا برای یادگیری زبان روسی لازم است که در دوره یک‌ساله پادفک شرکت نمایید.

آیا دانشگاه‌های روسیه برای افراد متأهل شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته است؟

بله، دانشجویان متأهل دانشگاه‌های روسیه می‌توانند با گرفتن ویزای همراه، برای خانواده خود نیز اقامت روسیه را فراهم نمایند.

آیا مدرک پرستاری دانشگاه‌های روسیه در ایران اعتبار دارد؟

مدرک پرستاری دانشگاه‌های روسیه، یکی از معتبر‌ترین مدارک پرستاری جهان است. لذا افراد با تحصیل پرستاری در روسیه، می‌توانند به‌سادگی در ایران مشغول به کار شوند.

نتیجه‌گیری

پرستاری، یکی از پر­طرفدارترین رشته‌های تحصیلی است. با توجه به اینکه تعداد متقاضیان این رشته در ایران بسیار زیاد است و میزان پذیرش بسیار کم، لذا تحصیل پرستاری در روسیه موردتوجه بسیاری از متقاضیان قرارگرفته است. امکانات رفاهی، تجهیزات پیشرفته، متد آموزشی ویژه دانشگاه­های روسیه و ارتباط خوب روسیه با ایران می­تواند دانشگاه‌های روسیه را به بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل ایرانیان تبدیل کند.

در صورت سوال یا ابهام در ارتباط با موضوع مقاله، از طریق قسمت نظرات یا شماره تماس های موجود در سایت با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند!

 

3 دیدگاه برای “تحصیل پرستاری در روسیه | پذیرش، شرایط، مدارک، مزایا، بورسیه

  1. مرتضی الوند گفته:

    میخواستم بدونم شرکت در دوره پادفک برای تحصیل رشته پرستاری در روسیه اجباری است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.