موسسه هدهد > وبلاگ > تحصیل در روسیه > تحصیل داروسازی در روسیه + شرایط اخذ پذیرش تحصیلی 2024

تحصیل داروسازی در روسیه + شرایط اخذ پذیرش تحصیلی 2024

تحصیل داروسازی در روسیه

یکی از پرطرفدارترین رشته­ های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی، تحصیل داروسازی در روسیه است. در سال­ های اخیر کشور روسیه به عنوان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در این رشته شناخته شده است. از آن جایی که مدارک پزشکی کشور روسیه در بیشتر کشورهای جهان اعتبار دارد و کیفیت آموزشی دانشگاه­ های این کشور در سطح بالایی قرار گرفته است، افراد زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در رشته دارو سازی به این کشور مهاجرت می ­کنند. علاوه بر این، هزینه ­های تحصیل و زندگی در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورها مناسب­ تر است.

دریافت پذیرش تحصیلی در رشته ­های داروسازی و علوم پزشکی در بعضی از دانشگاه­ های این کشور، نیازی به آزمون ورودی و کنکور ندارد و همین امر موجب شده است که دانشگاه­ های روسیه تبدیل به یکی از دانشگاه­ های پرطرفدار دنیا شوند. به طور کلی می­توان گفت دانشگاه ­های پزشکی این کشور، جزو بهترین دانشگاه­ های این کشور محسوب می ­شوند و در رنکینگ­ ها و رتبه­ بندی­ های جهانی قرار دارند. همچنین مدارک پزشکی که از دانشگاه ­های این کشور صادر می ­شوند، مورد تایید بسیاری از سازمان ­ها و نهاد­های بین المللی از جمله سازمان یونسکو و سازمان بهداشت جهانی هستند.

شرایط تحصیل در رشته داروسازی در کشور روسیه

تحصیل داروسازی در روسیه در بعضی از دانشگاه ­های این کشور نیاز به آزمون ورودی ندارد. اما با این وجود همه افراد اجازه ندارند با هر شرایطی در دانشگاه ­های این کشور ادامه تحصیل دهند. به طور کلی داشتن دیپلم دبیرستان یکی از شرایط تحصیل در رشته داروسازی در این کشور است. افراد متقاضی با ارائه دیپلم دبیرستان و همچنین داشتن نمره­ های خوب در درس ­هایی مانند فیزیک، زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی امکان ادامه تحصیل در رشته داروسازی را خواهند داشت.

شرایط تحصیل در رشته داروسازی در روسیه

از دیگر شرایط برای تحصیل در این رشته فرم درخواست پذیرش، پاسپورت معتبر و همچنین منفی بودن جواب آزمایش ایدز است. رشته دارو سازی در کشور روسیه به دو زبان انگلیسی و روسی تحصیل می ­شود و به همین دلیل بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل در رشته دارو سازی به روسیه مهاجرت می­ کنند.

مزایای تحصیل داروسازی در روسیه

تحصیل در رشته داروسازی فقط مخصوص افرادی که دیپلم تجربی دارند نیست و افراد متقاضی با داشتن دیپلم ریاضی هم می ­توانند در رشته داروسازی در دانشگاه­ های روسیه تحصیل کنند. تحصیل در دانشگاه­ های روسیه در رشته داروسازی مزیت ­های زیادی دارد که در ادامه این مقاله از مقاله از موسسه اعزام دانشجو به کشور روسیه هدهد به بعضی از آنها اشاره می­ کنیم.

  • ضروری نبودن ارائه مدرک آیلتس و تافل
  • عدم نیاز به مدرک TCF ، CAE و GMAT
  • داشتن اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی در بهترین کشورها
  • شهریه مناسب
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • دادن بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی

افرادی که در رشته داروسازی فارغ التحصیل می ­شوند این امکان را دارند که به مدت طولانی در بیمارستان­ ها، داروخانه­ ها،آزمایشگاه­ های داروسازی و همچنین شرکت­­ های دارویی مشغول به کار شوند.

دوره داروسازی در روسسیه تصویر شیشه دارو

دوره ­های داروسازی در روسیه

افرادی که به قصد تحصیل داروسازی در روسیه به این کشور مهاجرت می­ کنند، این امکان را دارند تا با به دست آوردن مهارت­ های لازم تئوری و عملی در دوره­ های مختلف داروسازی تحصیل کنند. رشته داروسازی دارای زیر شاخه­ های تخصصی زیادی است و به همین دلیل دانشجویان آینده شغلی خوبی در این رشته خواهند داشت. در ادامه این مقاله بعضی از گرایش­ های مختلف رشته داروسازی را مورد بررسی قرار می ­دهیم.

  • رشته نانو فناوری دارو
  • رشته دارو سازی صنعتی
  • دارو سازی بالینی
  • رشته بیوتکنولوژی دارو

 

رشته نانو فناوری دارو

رشته نانو فناوری دارو یکی از جدیدترین و همچنین جذاب ترین شاخه­ های رشته داروسازی در کشور روسیه محسوب می­ شود. این رشته در بهترین دانشگاه ­های پزشکی روسیه در حال تدریس است و هدف اصلی از تدریس این رشته آموزش به افراد در ارتباط با تولید داروهای نانو زیستی است. دانشجویان در طول این دوره با مباحثی از جمله ژن درمانی، بیولوژیک سلولی مولکول پیشرفته و بسیاری از مباحث دیگر آشنا می ­شوند.

افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می ­شوند بازار کاری خوبی در آینده دارند و این امکان را دارند تا در کلیه مراکز تحقیقاتی پزشکی دارویی و مراکز علمی و دانشگاهی مشغول به کار شوند.

 

رشته داروسازی صنعتی

داروسازی صنعتی از رشته­ های تخصصی داروسازی است و یکی از پرطرفدارترین شاخه­ های داروسازی محسوب می­ شود. دانشجویانی که در این رشته تحصیل می ­کنند، به طور کامل با فرمولاسیون های دارویی و همچنین شرایط بسته بندی و نگهداری داروها آشنا می­ شوند.

 

داروسازی بالینی

این رشته از شاخه­ های جدید رشته داروسازی محسوب می ­شود و دانشجویان در این دوره با دوره­ های مناسب برای مصرف دارو و روش­های جلوگیری از عوارض دارویی در مدت زمان درمان و همچنین تداخلات دارو با داروهای دیگر آشنا می ­شوند.

 

رشته بیوتکنولوژی دارو

این رشته یکی از مهم­ترین شاخه­ های دارو سازی است و برای دانشجویانی که به تحقیق و پژوهش علاقه دارند، بسیار مناسب است. افرادی که در این رشته تحصیل می­کنند می توانند بعد از فارغ التحصیل شدن در زمینه ­هایی مانند تولید مواد بیولوژیک مشغول به کار شوند.

آزمون­ های لازم برای تحصیل داروسازی در روسیه

آزمون­ های لازم برای تحصیل داروسازی در روسیه

افرادی که برای تحصیل داروسازی در روسیه اقدام می­ کنند، با توجه به نوع دانشگاهی که می­ خواهند در آن ادامه تحصیل دهند، باید در آزمون ورودی EGE شرکت کنند. متقاضیانی که قصد دارند به زبان روسی در دانشگاه­ های روسیه ادامه تحصیل دهند، ملزم به شرکت در این آزمون هستند. افرادی که نمرات بهتر و بالاتری در این آزمون کسب می ­کنند، فرصت بیشتری برای پذیرفته شدن در دانشگاه دارند.

 

مدارک لازم برای تحصیل در رشته داروسازی در روسیه

افراد متقاضی برای تحصیل رشته دارو سازی باید روند آموزشی و اداری خاصی را طی کنند. به طور کلی روندی که برای تحویل مدارک وجود دارد، به دو بخش تقسیم می ­شود.

در مرحله اول افراد باید مدارک مورد نیاز برای درخواست اولیه تحصیل در این کشور را ارائه دهند. این مدارک شامل مدرک دیپلم دبیرستان و ریز نمرات آن همراه با ترجمه آن به زبان روسی، فرم تکمیل شده برای درخواست پذیرش تحصیلی، کپی پاسپورت و سایر برگه­ های هویتی و همچنین یک قطعه عکس می­ شود. در مرحله بعدی افراد با مشخص کردن زمینه تحصیلی مورد علاقه خود، می­ توانند اقدامات لازم برای اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه­ های روسیه را انجام دهند.

 

سئوالات متداول در مورد تحصیل داروسازی در روسیه

1) دوره داروسازی در روسیه چند سال طول می­کشد؟

مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی در روسیه در حدود 5 سال است.

2) بازار کار رشته داروسازی در کشور روسیه چگونه است؟

دانشجویان بعد از تمام کردن درس این امکان را دارند تا وارد بازار کار این کشور شوند.

3) دوره­های داروسازی در کشور روسیه به چه صورت است؟

افراد متقاضی می­توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این رشته به تحصیل مشغول شوند.

جمع بندی

دانشگاه­ های کشور روسیه هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی می ­کنند. اگر دانشجویان به زبان روسی یا انگلیسی آشنایی نداشته باشند این امکان برای آنها فراهم است تا قبل از وارد شدن به دانشگاه در دوره­ های آموزشی شرکت کنند تا مهارت لازم را برای تحصیل در دانشگاه داشته باشند. در حقیقت می­ توان گفت تسلط داشتن به زبان روسی یا انگلیسی مزیت مهمی برای ورود به دانشگاه محسوب می­ شود.

دانشجویانی که از سطح علمی بالایی برخوردار هستند، می­توانند با دریافت بورسیه تحصیلی در کشور روسیه ادامه تحصیل دهند. افراد متقاضی برای تحصیل رایگان در روسیه باید مدارک تحصیلی خود را ارائه دهند و سپس در یک آزمون ورودی شرکت کنند. دانشجویان در صورت گرفتن نمره مورد نظر می ­توانند به صورت رایگان به تحصیل داروسازی در روسیه مشغول شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در روسیه در رشته داروسازی، به بخش کامنت ­ها یا شماره­ های موجود در سایت مراجعه کنید. مشاورین ما در کمپانی هدهد ( روس مهاجر) در اسرع وقت پاسخگوی سئوالات شما خواهند بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.