موسسه هدهد > وبلاگ > زندگی در روسیه > اقامت پس از تحصیل در روسیه (مدارک + نحوه یافتن شغل)

اقامت پس از تحصیل در روسیه (مدارک + نحوه یافتن شغل)

اقامت پس از تحصیل در روسیه

روش ­های مختلفی برای اقامت پس از تحصیل در روسیه وجود دارد. در حقیقت افراد متقاضی بعد از پایان تحصیلات می­ توانند به روش ­هایی از جمله کار، ثبت شرکت و سرمایه گذاری اقامت کشور روسیه را دریافت کنند. مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل یکی از بهترین روش ­ها برای مهاجرت به این کشور است و در سال ­های اخیر در میان دانشجویان بین المللی تا حد زیادی رواج پیدا کرده است.

 

شرایط دریافت اقامت پس از تحصیل در روسیه

افردی که از دانشگاه ­های کشور روسیه فارغ التحصیل می­ شوند، در صورتی می ­توانند اقامت این کشور را بگیرند که بعد از پایان دوره تحصیلی، در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند. به این ترتیب افراد متقاضی باید ویزای تحصیلی خود را تمدید کنند تا اجازه اقامت داشته باشند. یکی دیگر از شرایط برای دریافت اقامت روسیه از طریق تحصیل، داشتن پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای معتبر است. دانشجویانی هم که در جستجوی کار هستند در صورت پیدا کردن کار مناسب، می ­توانند اقامت این کشور را بگیرند.

اگر افراد متقاضی قصد داشته باشند اقامت پس از تحصیل در روسیه را دریافت کنند، باید بعد از تمام شدن دانشگاه، در این کشور به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. یکی از مهمترین شرایط برای پیدا کردن کار در کشور روسیه این است که افراد به زبان روسی تسلط داشته باشند تا شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل مناسب داشته باشند. در ادامه این مقاله بعضی از شرایط دریافت مجوز کاری در روسیه برای دانشجویان بین المللی را مورد بررسی قرار می ­دهیم.

دانشجویانی که قصد کار کردن در کشور روسیه را دارند باید بیشتر از 18 سال سن داشته باشند و همچنین در دانشگاه ­هایی تحصیل کرده باشند که مورد تایید وزارت علوم روسیه است. یکی از نکات مهم در مورد کار دانشجویی در کشور روسیه این است که افراد متقاضی فقط در شهری که در آن مشغول به تحصیل هستند، اجازه کار کردن دارند و مجوز کاری آنها تا زمان به پایان رسیدن ویزای دانشجویی اعتبار دارد. علاوه بر این دانشجویان خارجی در صورت ارائه برگه گواهی سلامت و داشتن پیشنهاد یا قرارداد شغلی، می ­توانند مجوز کاری دریافت کنند.

مزایای اقامت بعد از تحصیل در روسیه

مزایای دریافت اقامت روسیه از طریق تحصیل

روسیه از کشورهای پیشرفته است و تحصیل در این کشور مزیت­های فراوانی برای دانشجویان بین‌المللی به‌همراه دارد. به‌طور کلی تعداد زیاد دانشگاه­ ها و همچنین مراکز آموزشی معتبر در این کشور، یکی از امتیازات مهم تحصیل در این کشور محسوب می ­شود. به طور متوسط در حدود 160 دانشگاه و موسسه آموزشی در این کشور در حال فعالیت هستند و تمام این دانشگاه ­ها در طول سال تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را پذیرش می­ کنند.

  • تحصیل در دانشگاه ­های معتبر
  • هزینه ­های مناسب تحصیلی
  • پیدا کردن فرصت­های شغلی مناسب

 

تحصیل در دانشگاه ­های معتبر

افرادی که در دانشگاه­ های روسیه مشغول به تحصیل می­ شوند، این فرصت را دارند تا در بهترین دانشگاه ­ها درس بخوانند. در حقیقت تحصیل در روسیه این فرصت را به افراد می­دهد تا در کشوری پیشرفته با دانشگاه­ هایی که رنکینگ جهانی دارند، تحصیلات خود را به پایان برسانند.

هزینه ­های مناسب تحصیلی

از دیگر مزیت­ های تحصیل در دانشگاه ­های روسیه، هزینه تحصیل در روسیه است. دانشگاه ­های روسیه در مقایسه با دانشگاه هایی که از نظر سطح کیفی هم تراز هستند، کم هزینه­‌تر و به صرفه‌تر هستند و همین امر باعث شده است بسیاری از افراد برای اقامت پس از تحصیل در روسیه اقدام کنند.

پیدا کردن فرصت­ های شغلی مناسب

دانشجویان بین المللی که در کشور روسیه فارغ التحصیل می ­شوند، این شانس را دارند تا نه تنها در کشور روسیه بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا به بازار کار وارد شوند.

مدارک لازم برای اقامت پس از تحصیل در روسیه

مدارک لازم برای اخذ اقامت پس از تحصیل در روسیه

افرادی که قصد دارند از طریق ویزای تحصیلی به کشور روسیه مهاجرت کنند، برای دریافت پذیرش باید مدارکی را به دانشگاه ارائه دهند. دانشجویان متقاضی علاوه بر این باید مدارکی را هم برای ارائه به افسر ویزا آماده کنند. این مدارک باید با توجه به قوانین و مقرراتی که دانشگاه­ ها و سفارت روسیه مشخص کرده است، به صورت کامل و صحیح ارائه شود.

یکی از مهمترین مدارک برای دریافت پذیرش از دانشگاه­ های روسیه، مدرک زبان دانشجویی است. در صورتی که دانشجویان قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشند، داشتن مدرک زبان آیلتس برای آنها ضروری است. افراد متقاضی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب باید نمره آیلتس 6، 6.5 و 7 داشته باشند. ولی به طور کلی افرادی که می­خواهند اقامت پس از تحصیل در روسیه را دریافت کنند باید وارد بازار کار کشور روسیه شوند. افراد متقاضی برای وارد شدن به بازار کار باید به زبان روسی تسلط داشته باشند در غیر این صورت ممکن است نتوانند کار مورد نظرشان را به راحتی پیدا کنند.

از دیگر مدارک مهم و مورد نیاز برای دریافت اقامت تحصیلی روسیه، ترجمه رزومه تحصیلی مقاطع پایین تر است. علاوه بر این نامه تمکن مالی از مدارکی است که متقاضیان باید به سفارت ارائه دهند تا با توجه به آن ثابت کنند قادر به پرداخت هزینه­ های زندگی و تحصیل خود دست کم به مدت یک سال هستند.

سایر مدارکی که افراد متقاضی باید برای دریافت اقامت تحصیلی روسیه ارائه دهند شامل تکمیل فرم درخواست ویزا و پرداخت هزینه­ های مربوط به آن، پاسپورت معتبر، ریز نمرات همراه با ترجمه و همچنین کامل کردن فرم­های مربوط به درخواست پذیرش است.

 

نحوه پیدا کردن کار بعد از تحصیل در روسیه

روش­هایی زیادی برای پیدا کردن کار در کشور روسیه وجود دارد. یکی از متداول­ترین این روش­ها مراجعه به سایت­ها و موسسات کاریابی است. افراد متقاضی این امکان را دارند تا بعد از پایان تحصیلات با مراجعه به این موسسات و ارائه رزومه و شرایط کاری خود، درخواست کار کنند و از موقعیت­های شغلی اطلاع پیدا کنند. علاوه براین دولت روسیه هر سال فهرستی از مشاغل مورد نیاز کشور خود را اعلام می­کند و به این ترتیب دانشجویان می­توانند از میان آنها شغل مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

سئوالات متداول در مورد اقامت پس از تحصیل در روسیه

1) آیا افراد می­توانند به زبان انگلیسی در کشور روسیه مشغول به کار شوند؟

زبان انگلیسی از زبان­های رایج کشور روسیه است ولی با این وجود افرادی که به زبان روسی تسلط دارند شانس بیشتری برای پیدا کردن کار دارند زیرا بیشتر شرکت­ها به زبان روسی در حال فعالیت هستند.

2) شرایط کار ضمن تحصیل در روسیه به چه صورت است؟

دانشجویان می­توانند با داشتن مجوز معتبر شغلی، به طور نیمه وقت در پردیس دانشگاه یا سایر جاهای دیگر مشغول به کار شوند.

3) دریافت اقامت بعد از تحصیل در روسیه چه شرایطی دارد؟

افراد متقاضی می­ توانند بعد از پایان دوره تحصیلی، به اداره مهاجرت مراجعه کنند و درخواست تمدید ویزا داشته باشند تا بتوانند شغلی مناسب پیدا کنند.

 

جمع بندی

دانشجویانی که در سال 2022 برای ادامه تحصیل به کشور روسیه مهاجرت می ­کنند، باید یک دوره مقدماتی را به زبان روسی پشت سر بگذارند. افرادی که می خواهند به زبان روسی ادامه تحصیل دهند، باید 7 تا 10 ماه قبل از شروع کلاس­­ ها، درکلاس ­های مربوط به زبان روسی شرکت کنند. افرادی هم که قصد دارند به زبان انگلیسی درس بخوانند باید در ابتدا، مصاحبه ­ای به زبان انگلیسی انجام دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقامت پس از تحصیل در روسیه می توانید به بخش کامنت­ ها یا شماره­های موجود در سایت مراجعه کنید. مشاورین ما در کمپانی هدهد ( روس مهاجر) در کوتاه ­ترین زمان به سئوالات شما پاسخ می ­دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.