موسسه هدهد > وبلاگ > زندگی در روسیه > موارد ممنوعه در روسیه | باید و نبایدهایی که بایستی بدانید!

موارد ممنوعه در روسیه | باید و نبایدهایی که بایستی بدانید!

موارد ممنوعه در روسیه | باید و نبایدهایی که بایستی بدانید!

سفر کردن به کشور روسیه، همانند سایر کشورهای خارجی قواعد و قانونی دارد. خودداری از انجام موارد ممنوعه در روسیه، به شما کمک می‌کند تا قوانین روسیه را بهتر رعایت کنید. این موارد ممنوعه از زمان ورود به فرودگاه روسیه آغاز می‌شود و تا زمانی که در میان مردم در حال گشت‌وگذار یا زندگی هستید، ادامه پیدا می‌کند.

در اصل هر کشوری برای خود فرهنگ به خصوصی دارد. روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیست برای حضور در این کشور مستلزم این هستید تا موارد ممنوعه در سفر به روسیه را بشناسید. اینکه بدانید چه چیزهایی را در چمدان خود بگذارید و چگونه با مردم روس برخورد داشته باشید به داشتن لحظه‌های بهتر در یک سفر خارجی کمک می‌کند.

البته نگران نباشید ما در کنار شما هستیم تا بایدها و نبایدها و شرایط زندگی در روسیه را به شما بگوییم. برای آگاهی هر چه بیشتر با موارد ممنوعه در روسیه، تا انتهای این مقاله از هدهد با همراه ما باشید.

 

موارد ممنوعه در روسیه را بشناسید

در زمان سفر به روسیه برای تعطیلات یا ادامه تحصیل و یا حتی در زمان برگشت به وطن، هر گردشگر با خود هدایا و سوغاتی به همراه دارد. اغلب این افراد برای خرید اجناس و اقلام خاص به کشور دیگری می‌روند. بااین‌حال، بیشتر افراد از موارد ممنوعه در روسیه آگاهی ندارند و نمی‌دانند چه چیزی را می‌توان بدون مشکل وارد یا خارج کرد.

موارد ممنوعه در روسیه را بشناسید

از مهم‌ترین موارد ممنوعه در سفر به روسیه می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • اسیدها
  • سنگ‌های قیمتی و فلزات
  • آثار هنری و اموال فرهنگی
  • ماهی خاویار بیش از 250 گرم
  • عکس‌ها و تصاویر هوایی، ماهواره‌ای
  • داروهای حاوی مواد روان‌گردان و مخدر
  • پولی که مقدار آن بیشتر از ده‌هزار دلار است
  • اسلحه و مهمات، مواد منفجره و مواد خطرناک
  • کالاهای خطرناک طبق تعریف IATA (انجمن حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی)
  • ماشین‌های رمزگذاری که با سیگنال‌هایی با فرکانس 9 کیلوهرتز و بالاتر کار می‌کنند

برخی از اقلام از این فهرست، به مجوز صادرات ویژه‌ای نیاز دارند که از مقامات مربوطه گرفته شده باشد، یا گواهی‌ها و اسنادی که نیاز آنها را به این اقلام برای استفاده شخصی توضیح می‌دهد (به‌عنوان‌مثال، نسخه پزشک).

بایدها و نبایدهای سفر در روسیه چیست؟

بایدها و نبایدهای سفر در روسیه چیست؟

حال که با موارد ممنوعه در روسیه در هنگام ورود به این کشور آشنا شدید، بهتر است با چگونگی رعایت دو نمونه از مهم‌ترین موارد ممنوعه‌ای که در بخش قبل به آنها اشاره کردیم آشنا شوید؛ این موارد عبارت‌اند از:

  • پول
  • اشیاء هنری

پول

یکی از اصلی‌ترین موارد ممنوعه در روسیه، واردکردن پول به این کشور است؛ البته پرواضح است که نه‌تنها در سفر به روسیه، بلکه هرکجا که بخواهید بروید نیاز دارید که با خودتان پول به همراه داشته باشید. اما در سفر به روسیه اگر ارز وارداتی (پول نقد و چک مسافرتی) از 10000 دلار تجاوز کند، باید منابع درآمد خود را در مرز اعلام کنید.

در صورت نیاز گردشگران به مبلغی معادل بیش از 10 هزار دلار، تأیید منبع درآمدشان الزامی‌ست و لازم به ذکر است که پول و کارت بانکی مشمول اظهارنامه نیست؛ برای این کار باید مدارک و اسناد معتبرتری را ارائه نمایید. در نهایت با پرکردن اظهارنامه گمرکی می‌توانید پولی که مقدار آن بیشتر از 10 هزار دلار است را وارد کشور روسیه کنید.

اشیاء هنری

همان‌طور که گفتیم یکی از موارد ممنوعه در روسیه، واردات اشیاء هنری است. قوانین واردات بدون عوارض گمرکی به منطقه فدراسیون روسیه، در مورد آثار هنری نیز اعمال می‌شود. اگر می‌خواهید این اشیاء را به کشور روسیه وارد کنید، باید پس از عبور از مرز، آنها را در یک مؤسسه فرهنگی منطقه‌ای ثبت کنید.

تخلف از مقررات گمرکی مستلزم مسئولیت اداری و پرداخت جریمه اداری است. در برخی از موارد، مأموران گمرک حق دارند اقلامی را که واردات آنها به کشور ممنوع است و یا به‌درستی در اظهارنامه قید نشده است را ضبط کنند.

در حالت کلی برای حمل‌ونقل اشیاء از مرز روسیه، ضمن عدم تکمیل اظهارنامه و عدم پرداخت عوارض، تمامی چمدان‌ها باید از سه قانون اساسی واردات پیروی کنند.

  • در صورت بازگشت به روسیه با حمل‌ونقل زمینی، هزینه کل چمدان شما نمی‌تواند از 500 یورو و در هنگام عبور از مرز در فرودگاه از 10 هزار یورو بیشتر شود.
  • اگر با ماشین، قطار یا کشتی از مرز عبور می‌کنید، وزن کل چمدان شما نباید بیش از 25 کیلوگرم باشد. مسافران هوایی مجاز به حمل چمدان تا 50 کیلوگرم هستند.
  • اجناس موجود در چمدان فقط باید مختص شخص شما و خانواده‌تان باشد؛ مانند اجناس مستعمل و لباس، چراکه به‌همراه‌داشتن سایر اقلام، جز موارد ممنوعه در روسیه است.

 

موارد ممنوعه در برخورد با مردم روسیه چیست؟

کشور روسیه، مردمانی مهربان و البته خرافه‌گرا دارد. این افراد به سنت‌های مربوط به کشورشان بسیار پایبند هستند. اگر این کشور را برای زندگی و یا ادامه تحصیل انتخاب می‌کنید، بهتر است درباره موارد ممنوعه در روسیه و عقاید مردم آن کشور اطلاعات کسب کنید. در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم.

کفش‌های خود را در داخل خانه نپوشید

این رسم علاوه‌بر روسیه، در فرهنگ ایرانی هم وجود دارد. هنگام ورود به منزل شخصی، باید فوراً کفش‌های خود را در بیاورید تا از بی‌احترامی جلوگیری کنید. میزبان‌ها اغلب برای مهمانان خود دمپایی تهیه می‌کنند. این سنت قدمتی چندصدساله دارد.

در روسیه عصرها معامله نکنید

عصرها با مردم معامله نکنید

تصور کنید که به دوست روسی خود بدهکار هستید. شما باید دراسرع‌وقت با او بدهی خود را تسویه کنید؛ این کار را در عصر انجام ندهید. زیرا بسیاری از روس‌ها بر این باورند که معامله کردن در اواخر روز، نشانه بدی است، پس بهتر است صبر کنید تا صبح معامله را با دوست روسی خود انجام دهید. این یکی نکات مهم در رابطه با شرایط کاری در روسیه است.

با بابوشکی روسی بحث نکنید

طبق فرهنگ زندگی در روسیه ، یکی دیگر از موارد ممنوعه در زندگی با مردم روسی این است که با بابوشکی (مادربزرگ‌های قدیمی) بحث نکنید. چراکه این افراد از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه بوده و درعین‌حال از احترام و قدرت زیادی در جوامع روسی برخوردار هستند.

 

سؤالات متداول درباره موارد ممنوعه در روسیه

آیا در هنگام ورود به روسیه می‌توانم فلزات و سنگ‌های گران‌بها را به همراه داشته باشم؟

خیر، حمل فلزات و سنگ‌های قیمتی از موارد ممنوعه در روسیه است.

آیا در هنگام ورود به روسیه در بخش بازرسی گمرکی، می‌توانم فراورده‌های گیاهی و حیوانی را با خود همراه داشته باشم؟

بله، شما می‌توانید تنها 5 کیلوگرم فرآورده‌های گیاهی و 5 کیلوگرم از محصولات حیوانی برای هر فرد را در بسته‌بندی مهروموم شده کارخانه، وارد کشور روسیه کنید. البته توجه کنید که به‌همراه‌داشتن سیب‌زمینی خام و بذر هر گیاه در هر مقدار، هنگام ورود به روسیه جرم است و از موارد ممنوعه در روسیه محسوب می‌شود.

به‌طورکلی چه اجناسی جز موارد ممنوعه در روسیه نیست؟

هر چیزی که با اندازه تعیین شده توسط فدرال روسیه مطابقت داشته باشد، می‌توانید حمل کنید. شما می‌توانید اقلام پرکاربرد مانند لباس، وسایل بهداشتی، جواهرات و طیف وسیعی از دستگاه‌های قابل‌حمل مانند لپ‌تاپ، دوربین، دستگاه‌های ضبط صدا و فیلم را همراه داشته باشید.

نتیجه‌گیری

این مقاله درباره موارد ممنوعه در روسیه صحبت می‌کند. موارد ممنوعه را تنها سران هر کشوری می‌توانند برای آرامش مردم، وضع کنند. بازرس گمرک در هنگام ورود شما به خاک روسیه، چمدان‌های شما را بازرسی می‌کند تا مواردی که حمل‌ونقل آنها از نظر قانونی جرم است را ضبط سازد. با مطالعه این مقاله بهتر می‌توانید با موارد ممنوعه در روسیه آشنا شوید. برای داشتن سفری ایمن توصیه می‌کنیم بادقت به مطالعه آن بپردازید

درصورت وجود سوال یا ابهامی درباره موضوع مقاله، حتما از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.