موسسه هدهد > وبلاگ > زندگی در روسیه > تجربه زندگی در روسیه ؛ 10 نکته که قبل از مهاجرت باید بدانید

تجربه زندگی در روسیه ؛ 10 نکته که قبل از مهاجرت باید بدانید

تجربه زندگی در روسیه

من به مدت 5 سال تجربه زندگی در روسیه را دارم. در طی این 5 سال به‌عنوان معلم انگلیسی در مراکز آموزشی مشغول بودم همچنین در یک شرکت بزرگ آی‌تی روسی و همچنین شرکت حقوقی بین‌المللی کار کردم. امروز تصمیم گرفتم تجربه زندگی در روسیه و کار در خارج از کشور را با هم‌وطنان ایرانی‌ام به اشتراک بگذارم. روسیه کشور شگفت‌انگیزی است سخن گفتن از تجربه زندگی در روسیه کمی سخت است اما بااین‌حال می‌خواهم به ده نمونه از بهترین آن‌ها اشاره کنم.

  1. بر اساس US News، روسیه اولین کشور برای کسب‌وکار است.
  2. روسیه بهترین کشور برای سفر و ماجراجویی است.
  3. روسیه در مقایسه با اکثر کشورهای غربی هزینه زندگی بسیار پایینی دارد.
  4. زندگی در روسیه فرصتی برای یادگیری زبان روسی است
  5. زندگی در روسیه فرصتی برای آشنایی با هنر و هنرمندان معروف است
  6. مسکو یکی از بهترین کلان‌شهرهای جهان برای مهاجران است.
  7. هزینه حمل‌ونقل عمومی در روسیه ارزان و پیشرفته است
  8. تعادل کار و زندگی در روسیه مطلوب است.
  9. امنیت در روسیه برقرار است
  10. اخذ اقامت و تابعیت روسیه آسان است.

با موسسه اعزام دانشجو به روسیه هدهد ( روس مهاجر) همراه باشید تا بیشتر با تجربه‌های زندگی من در روسیه آشنا شوید.

 

بر اساس US News؛ روسیه اولین کشور برای کسب ‌و کار است

اکثر مردم از این موضوع اطلاعی ندارند؛ اما طبق اخبار اعلام شده در US News & World Report روسیه اولین کشور برای کسب و کار است. این سایت خبری روسیه را به‌عنوان کشور شماره یک برای شروع شغل در جهان در سال 2020 رتبه‌بندی کرد. زندگی و کار در روسیه همیشه از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است؛ اما در سال 2014، زمانی که ارزش روبل سقوط کرد، بسیاری از مهاجران این کشور را ترک کردند؛ زیرا دیگر از نظر مالی زندگی در روسیه به‌صرفه نبود. خوشبختانه از آن زمان به بعد حقوق‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش‌ یافته است و روسیه دوباره یکی از بهترین کشورها برای مهاجران از نظر مالی است.

 

روسیه بهترین کشور برای سفر و ماجراجویی است

روسیه بهترین کشور برای سفر و ماجراجویی است. این سرزمین مملو از زیبایی‌های طبیعی است. مناظر شگفت‌انگیزی در سیبری، آلتای و کامچاتکا وجود دارد. شما همچنین کوه‌های باورنکردنی و سر به آسمان برافراشته را در جنوب و مرکز روسیه نظاره‌گر هستید. در این کشور سنت و طبیعت به‌گونه‌ای با یکدیگر آمیخته شده است که آن را به سرزمینی وسیع و ناشناخته مبدل کرده است. به عقیده من اگر شما عاشق ماجراجویی هستید، از سفر در روسیه و اطراف آن به وجد خواهید آمد.

هزینه زندگی در روسیه

هزینه زندگی در روسیه پایین است

از تجربه زندگی در روسیه باید بگویم که هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای غربی پایین‌تر است. حتی مسکو با شهرت فراوانی که دارد، هنوز نسبت به سایر شهرهای اروپایی مقرون‌به‌صرفه است. البته اگر می‌خواهید از صفر تا صد درباره هزینه زندگی در روسیه بدانید میتوانید به لینک آن در سایت هدهد ( روس مهاجر) مراجعه کنید.

 

زندگی در روسیه فرصتی برای یادگیری زبان روسی است

از تجربه زندگی در روسیه باید بگویم که اگر زبان روسی را فرابگیرید؛ زندگی در روسیه، ده برابر برای شما آسان‌تر خواهد شد. آشنایی با زبان روسی بهترین فرصت برای شناخت عمیق فرهنگ زندگی در روسیه است حتی به جرات می‌توان گفت که شناخته فرهنگ و زبان روسیه به اندازه پیشرفت شغلی و تحصیلی در این کشور مهم است. این موضوع مهم‌ترین بخش تجربه زندگی در روسیه برای من و شاید افراد اهل ماجراجویی تلقی می‌شود.

 

زندگی در روسیه فرصتی برای آشنایی با هنر و هنرمندان معروف

یکی از بزرگ‌ترین مزایای زندگی در روسیه دسترسی داشتن به مدرن‌ترین هنرهاست. مسکو و سن‌پترزبورگ نمونه‌ای از بزرگ‌ترین شهرهای جهان برای شناخت هنر و هنرمندان هستند. اگر از هنر لذت می‌برید، واقعاً روسیه بهترین مکان برای شماست. برخی از معروف‌ترین آهنگسازان، هنرمندان باله، خوانندگان اپرا و شاعران اهل روسیه هستند و روس‌ها به این موضوع بسیار افتخار می‌کنند.

 

هزینه حمل‌ونقل عمومی در روسیه ارزان و پیشرفته است

هزینه حمل‌ونقل عمومی در روسیه ارزان است و درعین‌حال تکنولوژی موجود در این وسایل نقلیه بسیار پیشرفته‌تر از ایران است. با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌توانید تقریباً به هر نقطه‌ای در روسیه بروید. مسکو دارای یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های مترو در جهان است و با استفاده از کارت قابل شارژ مجدد، سفر در متروی مسکو فقط 42 روبل (0.55 دلار آمریکا) هزینه دارد. در مقایسه با هر کشور غربی، بسیار ارزان است.

 

امنیت در روسیه برقرار است

امنیت در روسیه همانند ایران به نحو مطلوبی برقرار است. صادقانه بگویم، زندگی در روسیه برای من امن‌تر از هر شهر بزرگی مانند ایالات‌متحده یا سایر کشورهای اروپاست. ممکن است جرائم کوچکی وجود داشته باشد ولی میزان جرم و جنایت برای چنین کشور بزرگی بسیار پایین است و جنایات علیه خارجی‌ها چندان رایج نیست.

تجربه زندگی در شهر مسکو روسیه

مسکو از بهترین ‌شهرهای جهان برای مهاجران است

تجربه زندگی در روسیه من را با بهترین شهر جهان آشنا کرد. بله این موضوع حقیقت دارد. مسکو از بهترین شهرهای جهان برای مهاجران است. برای تایید این جمله‌ام باید بگویم که در رتبه‌بندی بین‌المللی شهرهای مهاجر در سال 2020، مهاجران مسکو را به‌عنوان هفدهمین شهر برتر جهان از نظر زندگی مهاجرتی از بین 66 شهر رتبه‌بندی کردند؛ زیرا برای امور مالی، مسکن و زندگی رتبه بسیار خوبی برای آن‌ها داشت.

 

تعادل بین کار و زندگی در روسیه مطلوب است

تعادل بین کار و زندگی در روسیه حفظ شده است، به‌طوری‌که این کشور در رتبه‌بندی جهانی نزدیک به صدر قرار دارد. روس‌ها به‌جای زندگی برای کار کردن مانند اکثر کشورهای غربی کار می‌کنند تا زندگی کنند. به‌طوری‌که مسکو در رتبه‌بندی شهرهای خارجی 2020 بین‌المللی از نظر رضایت شغلی در رتبه سوم قرار گرفت. این موضوع تا حد زیادی به دلیل رابطه دوستانه میان همکاران، زمان زیاد تعطیلات و فضای کاری آرام‌تر در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی است.

 

اخذ اقامت و زندگی دائم در روسیه آسان است

نه‌تنها یافتن شغل در روسیه آسان است، بلکه این کشور زندگی دائم در روسیه را نیز آسان کرده است. در طول 10 سال گذشته، روسیه گام‌های باورنکردنی برای جذب استعدادهای برتر برداشته است. هر فردی که به‌عنوان یک متخصص با مهارت بالا مشغول به کار شود می‌تواند بلافاصله برای اجازه اقامت دائم و پس از 3 سال برای دریافت ویزای شهروندی روسیه اقدام کند. معلمان زبان انگلیسی در فهرستی از مشاغل ضروری قرار می‌گیرند و همچنین می‌توانند برای دریافت ویزای اقامت دائم و شهروندی درخواست دهند.

 

سؤالات متداول:

1) نرخ مالیات بر درآمد در روسیه چگونه است؟

روسیه یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالیات بر درآمد در جهان را دارد و نرخ مالیات بر درآمد آن 13 درصد از کل درآمدتان است.

2) مردم روسیه چه برخوردی با مهاجران دارند؟

در حالت کلی مردم روسیه به علت داشتن فرهنگ و هنر غنی در برخورد با مهاجران باوقار هستند.

3) آیا می‌توانم به روسیه به‌عنوان مکانی برای ادامه تحصیل یا زندگی فکر کنم؟

بله این کشور مقصد مناسبی برای واقعی ساختن اهدافتان است. برای دریافت مشاوره بیشتر در این زمینه با کارشناسان کمپانی هدهد ( روس مهاجر) تماس برقرار کنید.

 

نتیجه‌گیری

تجربه زندگی در روسیه برای من بسیار جالب و آموزنده بود و می‌توانم بگویم که این کشور مسیری هموار برای رسیدن به اهدافتان است؛ چراکه اقتصاد روسیه روزبه‌روز در حال پیشرفت است و این امر سبب می‌شود تا سیل عظیمی از مهاجران به این کشور روانه شوند. در این میان فرصت برای معلمان انگلیسی بیشتر از همه آن‌هاست در حقیقت به‌هیچ‌عنوان در کشور روسیه با کمبود شغل برای دبیران زبان انگلیسی روبرو نخواهید شد.

درصورتی‌که به فکر مهاجرت به روسیه هستید اما نمی‌دانید چگونه اقدام به این کار کنید و از شرایط سفر به این کشور آگاهی ندارید می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره تلفن‌های موجود در سایت هدهد تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.