موسسه هدهد > وبلاگ > تحصیل در روسیه > صفر تا 101 تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه

صفر تا 101 تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه

تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه

روسیه، بزرگ‌ترین کشور جهان با مساحت 17 میلیون کیلومتر، و جمعیتی بالغ بر 144 میلیون نفر است که با 14 کشور مرز مشترک دارد. این کشور یک هشتم مساحت کره زمین را شامل می‌شود و دارای تنوع محیطی و فرهنگی وسیعی است. علاوه بر این فرهنگ غنی و متنوعی دارد که با فرهنگ غربی بسیار متفاوت است. همچنین فراز و نشیب‌های بسیاری در تاریخ این کشور مشاهده می‌شود. این کشور از نظر ادبیات یکی از بهترین‌ها در جهان است و موفقیت‌های زیادی در زمینه‌های باله، سینما و تئاتر در سراسر جهان به دست آورده است.

امروزه تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند که از دلایل آن می‌توان به مزایای بسیاری که با تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، اشاره کرد.

از همین رو در این مقاله از وب سایت هدهد ما قصد داریم به تمام شرایط تحصیل مقطع کارشناسی در روسیه به طور کامل بپردازیم؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم تا پایان همراه ما باشید …

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه

  • آموزش جامع دانشگاهی با اعتبار جهانی
  • هزینه معقول تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه
  • تنوع بالای بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی
  • برگزاری دوره‌های زبان روسی برای دانشجویان بین المللی
  • امکان تحصیل در مقطع لیسانس در روسیه به زبان انگلیسی
  • تعداد زیاد دانشگاه‌های روسیه و تنوع بالای برنامه‌های ارائه شده

ساختار آموزشی در کشور روسیه

ساختار آموزشی در کشور روسیه

تحصیل در روسیه به دو صورت عمومی و تخصصی انجام می‌گیرد. آموزش در مدارس روسیه به عنوان دانش‌آموز در بخش دولتی انجام می‌شود و افراد بین 6 تا 17 سال در آموزش عمومی شرکت می‌کنند. آموزش تخصصی در روسیه را می‌توان در سه قسمت شرح داد:

دانشگاه‌ها: برنامه‌های تحصیلی گسترده در سطوح مختلف در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود.

آکادمی‌ها: بیشتر آکادمی‌ها بر پایه تحقیق، توسعه مهارت‌های کاربردی هستند. آکادمی‌ها معمولاً روی حوزه خاصی مانند هنر، معماری یا علم تمرکز می‌کنند.

مؤسسات آموزشی: تفاوت مؤسسات آموزشی با دو بخش دیگر حریم خصوصی آنهاست.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه

یکی از دوره‌هایی که جمعیت دانشجویی در آن بسیار زیاد است، مقطع کارشناسی است. تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی در روسیه بیشتر از متقاضیان سایر مقاطع است، بنابراین تعداد متقاضیان تحصیل در این مقطع زیاد است. از سوی دیگر، دانشگاه‌های روسیه شرایط سختی برای پذیرش دانشجو در این مقطع ندارند، بنابراین بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در این سطح اقدام می‌کنند. سطح بالای تحصیلات دانشگاه‌های روسیه و گنجاندن 25 دانشگاه در لیست 1000 دانشگاه برتر جهان از دیگر دلایل مهاجرت به این کشور است. در این مطلب به شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه خواهیم پرداخت.

 

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه

دوره کارشناسی در روسیه 4 سال طول می‌کشد. دانشجویان متقاضی دوره کارشناسی در روسیه باید دارای مدرک دیپلم باشند. دوره‌ها بسته به رشته دانشگاهی به زبان‌های روسی و انگلیسی برگزار می‌شوند. برای کسانی که می‌خواهند در مقطع کارشناسی به زبان روسی در دانشگاه روسیه ادامه تحصیل کنند، گذراندن یک دوره آموزشی به نام پادفک پیش از شروع دوره‌های تحصیلی الزامی است. قابل ذکر است که زبان آموزشی برخی از رشته‌ها در روسیه مانند علوم پزشکی و علوم انسانی فقط به زبان روسی است.

دوره‌های کارشناسی در برخی رشته‌ها به زبان انگلیسی نیز برگزار می‌شوند. لازم به ذکر است که دانشجویانی که روسیه را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب می‌کنند این امکان را دارند که از بورسیه تحصیلی در هر سه مقطع دانشگاهی، از جمله کارشناسی استفاده کنند. این بورسیه تحصیلی می‌تواند پوشش کامل شهریه، محل اقامت یا کمک هزینه زندگی باشد. بورسیه‌ها انواع مختلفی دارند و دانشجویان معمولاً برای دریافت بورسیه غیردولتی باید در یک مسابقه علمی شرکت داشته باشند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه

شهریه دانشگاه‌ها به دانشگاه و رشته و شهری که در آن تحصیل می‌کنید بستگی دارد، اما به طور کلی شهریه کارشناسی بین 1700 تا 12000 دلار در سال است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه حدود یک پنجم شهریه ایالات متحده و کانادا است. البته برای آگاهی از هزینه‌های دقیق هر دانشگاه باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. توجه کنید که شهریه رشته‌های پزشکی نیز بالاتر از رشته‌های مهندسی است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه به نحوه زندگی بستگی دارد. به عنوان مثال، اجاره خانه در داخل یا خارج شهر متفاوت است. هزینه اجاره 370 دلار در شهر و 250 دلار خارج از شهر است که هزینه نسبتاً کمی است. هزینه اقامت در دانشگاه زیاد نیست و تقریباً بین 8 تا 80 دلار در ماه متغیر است که در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی ارزان‌تر است.

همچنین دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه می‌توانند برای تأمین هزینه تحصیل خود به‌صورت پاره وقت در دانشگاه یا شرکت دیگری کار کنند. هر ساله بورسیه‌های متنوعی برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود که بسته به شرایط مختلف، دانشجویان می‌توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند و مبلغ اهدایی از بورسیه به رزومه دانشجو بستگی دارد.

بورسیه‌هایی مانند SRAS ، enjamin E. Gilman و … مثال‌هایی از انواع بورسیه‌های دولتی هستند که به دانشجویان ارائه می‌شود. بورسیه‌های خصوصی مانند دانشگاه سن پترزبورگ نیز برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شود. برای دریافت بورسیه تحصیلی، باید حدود یک سال قبل شروع دوره‌های تحصیلی درخواست کنید.

برای ورود و پذیرش، هر دانشگاه به صورت مستقل آزمونی از دانشجویان می‌گیرد. (بسیاری از دانشگاه‌ها ارزیابی دانشجو در مقطع کارشناسی را از طریق معدل انجام می‌دهند) که می‌تواند مصاحبه یا آزمون آنلاین، علاقه پژوهشی (بیشتر برای دکترا) ، تعریف پروژه، ارائه پیشنهاد، مصاحبه شفاهی از طریق اسکایپ و…. باشد.

مدارک لازم برای تحصیل در مقطع لیسانس روسیه

متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه ابتدا باید در خواست پذیرش خود را ارائه دهد و زمان ارسال نتایج باید تعیین شود. دانشجو باید مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه داشته باشند.

داشتن مدرک تحصیلی می‌تواند در روند بورسیه مفید باشد، به ویژه برای دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد در کشور خود هستند. متقاضی همچنین باید گواهی پزشکی داشته باشد و باید مشخص شود که آنها از بیماری خاصی رنج نمی‌برند. عکس و گذرنامه نیز از جمله مدارک معمول برای ورود و تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه است. همه مدارک باید با یک کپی رسمی همراه باشند و البته این مورد الزامی است.

نکات مهم تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه

نکات مهم تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه از آن آگاه شوید این است که به‌طورکلی روسیه برای اخذ پذیرش دانشجو در برخی رشته‌های فنی خاص به مدارک جزئی‌تری نیاز دارد که از جمله آن ها می‌توان به داشتن نمونه کار یا گاهی اوقات مصاحبه‌های تلفنی یا تصویری اشاره کرد که ضمیمه فرم درخواست پذیرش می‌شوند.

برای تحصیل به زبان انگلیسی دوره‌های محدودی در مقطع کارشناسی وجود دارند و شواهد نشان می‌دهد که افراد باید سال اول تحصیل خود را در آموزش زبان روسی گذرانده تا دوره تحصیلی راحت تری داشته باشند. تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه از نظر امکانات و برگزاری دوره‌های علمی و عملی عالی است.

 

سخن پایانی

همان‌طور که در مقاله فوق مطالعه کردید، محتوای مربوط به تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه؛ هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی روسیه؛ مدارک لازم برای تحصیل و تحصیل در روسیه برای متقاضیان گرد آوری شده است. بنابراین، اگر در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه سؤالی دارید می‌توانید از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.